MortenNilsen89 Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Tittelen sier sitt.. Har sett etter osv, men finner ikke ut hvordan jeg skal få den ut.. Legger ved en video der dere ser at den er gåen Håper noen kan hjelpe meg, begynner å bli ganske desp siden jeg sitter uten bil akkurat nå.. http://www.youtube.com/watch?v=2bKX8dIiJzM Mvh Morten Nilsen
AutoMartin Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Den sitter med skruer som er skrudd inn framifrå og inn i blokka. Hvis du går inn på .feks gs bildeler så kan du finne ut hvordan det er satt sammen på din modell, de har deletegninger som er veldig greie;-) Må sannsynligvis også bytte pakning i samme slengen.
MortenNilsen89 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Den sitter med skruer som er skrudd inn framifrå og inn i blokka. Hvis du går inn på .feks gs bildeler så kan du finne ut hvordan det er satt sammen på din modell, de har deletegninger som er veldig greie;-) Må sannsynligvis også bytte pakning i samme slengen. Jeg har sett der og fant ut litt, har skrudd ut 3 skruer, men den sitter fortsatt fast.. Har prøvd å slått litt rundt med en hammer for å se om det hjalp, men til ingen nytte.
AutoMartin Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Hvis du er sikker på at alle skruene er ute er det bare å "røske" den ut. I og med det er mye varme rundt der til vanlig som kan gjøre at pakninger og o-ring kan "lime seg litt. Denne pumpa stikker litt inn i blokka, så prøv å dra utover mens du slår med f.eks ei gummiklubbe.
MortenNilsen89 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Hvis du er sikker på at alle skruene er ute er det bare å "røske" den ut. I og med det er mye varme rundt der til vanlig som kan gjøre at pakninger og o-ring kan "lime seg litt. Denne pumpa stikker litt inn i blokka, så prøv å dra utover mens du slår med f.eks ei gummiklubbe. Har prøvd en del nå, men den sitter fortsatt noe inni helvete.. Har fått slått litt direkte på pumpa men det hjalp ikke det heller.
MortenNilsen89 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Fant ut at det var hvertfall 5 skruer, men den sitter fortsatt som F.. Noen som har forslag?
nek999 Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Hvis du er heldig har den 2 hull som du kan skru inn 2stk 6 mm bolter og "presse" den ut, vet ikke om denne modell har det men se etter , gjør livet så mye enklere
MortenNilsen89 Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Skrevet Juli 2, 2010 Hvis du er heldig har den 2 hull som du kan skru inn 2stk 6 mm bolter og "presse" den ut, vet ikke om denne modell har det men se etter , gjør livet så mye enklere Den hadde det, men festene bare knakk :/ Jævelskapet sitter noe inni helvete.. Men så løsna det!!! Slo litt med hammeren etter at jeg knakk festene, det funka. Skal legge ut en video etterpå hvor man ser hvor ødelagt den var.. Men er det noen som vet om det er farlig å kjøre med noen plastikkdeler inni motoren? Fikk ikke fiska ut alt sammen :/ Her er video av vannpumpa http://www.youtube.com/watch?v=3Jhwnh89r1U
takaasen Skrevet Juli 2, 2010 Skrevet Juli 2, 2010 Du har sikkert skrud bare på den ene siden. skal veksle melleom begge boltende slik at pumpen kommer beint ut uten å kile seg fast. Kan være skummelt å kjøre med plast/metal deler i vannet ja. Men alternativet er å plukke motoren. Kan kankje prøve å støvsuge med vannstøvsuger eller noe i denn duren, lage et slange eller no på støpselet slik at du får det nedi hullet. Eller bare gi faen år kjøre he he.
AutoMartin Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 Litt skummelt med løse deler inni der siden de kan ødelegge den nye vannmumpa di. Prøv med trykkluft eller vannslange å blås/spyl de ut kanskje....
MortenNilsen89 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Ok, takk for hjelpa så langt Men nå lurer jeg på hvilken vannpumpe jeg skal ta.. GS Bildeler har en org vannpumpe til litt over 1000,- men også en alternativ en til rundt 800,- Hva er forskjellen og hvilken burde jeg ta?
takaasen Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 tipper den uorginale holder plenty så lenge skovelhjulet er laget av metall. tror koed.no er billigere. 856 på orginal og 388 u org. usikker på kvalitet på den.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå