Gå til innhold

BMW 518i: Motor: 518M43, Gåen vannpumpe hvordan bytte?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Den sitter med skruer som er skrudd inn framifrå og inn i blokka. Hvis du går inn på .feks gs bildeler så kan du finne ut hvordan det er satt sammen på din modell, de har deletegninger som er veldig greie;-) Må sannsynligvis også bytte pakning i samme slengen.

Skrevet
Den sitter med skruer som er skrudd inn framifrå og inn i blokka. Hvis du går inn på .feks gs bildeler så kan du finne ut hvordan det er satt sammen på din modell, de har deletegninger som er veldig greie;-) Må sannsynligvis også bytte pakning i samme slengen.

Jeg har sett der og fant ut litt, har skrudd ut 3 skruer, men den sitter fortsatt fast.. Har prøvd å slått litt rundt med en hammer for å se om det hjalp, men til ingen nytte.

Skrevet

Hvis du er sikker på at alle skruene er ute er det bare å "røske" den ut. I og med det er mye varme rundt der til vanlig som kan gjøre at pakninger og o-ring kan "lime seg litt. Denne pumpa stikker litt inn i blokka, så prøv å dra utover mens du slår med f.eks ei gummiklubbe.

Skrevet
Hvis du er sikker på at alle skruene er ute er det bare å "røske" den ut. I og med det er mye varme rundt der til vanlig som kan gjøre at pakninger og o-ring kan "lime seg litt. Denne pumpa stikker litt inn i blokka, så prøv å dra utover mens du slår med f.eks ei gummiklubbe.

Har prøvd en del nå, men den sitter fortsatt noe inni helvete.. Har fått slått litt direkte på pumpa men det hjalp ikke det heller.

Skrevet

Hvis du er heldig har den 2 hull som du kan skru inn 2stk 6 mm bolter og "presse" den ut, vet ikke om denne modell har det men se etter , gjør livet så mye enklere

Skrevet
Hvis du er heldig har den 2 hull som du kan skru inn 2stk 6 mm bolter og "presse" den ut, vet ikke om denne modell har det men se etter , gjør livet så mye enklere

Den hadde det, men festene bare knakk :/ Jævelskapet sitter noe inni helvete.. Men så løsna det!!! Slo litt med hammeren etter at jeg knakk festene, det funka. Skal legge ut en video etterpå hvor man ser hvor ødelagt den var.. Men er det noen som vet om det er farlig å kjøre med noen plastikkdeler inni motoren? Fikk ikke fiska ut alt sammen :/

Her er video av vannpumpa :P

http://www.youtube.com/watch?v=3Jhwnh89r1U

Skrevet

Du har sikkert skrud bare på den ene siden. skal veksle melleom begge boltende slik at pumpen kommer beint ut uten å kile seg fast.

Kan være skummelt å kjøre med plast/metal deler i vannet ja. Men alternativet er å plukke motoren.

Kan kankje prøve å støvsuge med vannstøvsuger eller noe i denn duren, lage et slange eller no på støpselet slik at du får det nedi hullet.

Eller bare gi faen år kjøre he he.

Skrevet

Ok, takk for hjelpa så langt :P Men nå lurer jeg på hvilken vannpumpe jeg skal ta.. GS Bildeler har en org vannpumpe til litt over 1000,- men også en alternativ en til rundt 800,- Hva er forskjellen og hvilken burde jeg ta?

Skrevet

tipper den uorginale holder plenty så lenge skovelhjulet er laget av metall. tror koed.no er billigere.

856 på orginal og 388 u org. usikker på kvalitet på den.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...