Gå til innhold

Termostat,vannpumpe.

Bmwpou
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Gjelder bmw 318i e46

Har sagt det før og sier det igjen er grønn når det gjelder biler, hadde vært kjekt om noen kunne forklare meg hva oppgavene til disse er og hva kosekvensen om disse ikke går 100%, er det sjans for biler koker å tempraturmåleren går på rødt vis ikke disse virker? Og er dette vanskelig å skifte, og er det normale feil på disse bilene ( har hørt det )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vannpumpe er defekt så koker det. Hvis termostat ikke åpner så koker det også. Hvis termostaten låser seg i åpen posisjon så vil du få problemer med å oppnå normal driftstemperatur.

Hvordan det er å skifte på den motoren vet jeg ikke, men hvis temperaturen på motoren er normal så har ingen av delene feilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som måler inni bilen er den for termostaten kun ? Fordi bilen min koket som F*** , og di har trykktestet så det er ikke toppakningen. og tempraturmåleren i bilen koker og lyser rødt, men så fort jeg letter trykket på termostaten å åpner å lufter litt så går den tilbake nesten like fort som den begynte, også kjører jeg 4-5 min så skjer det samme igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrumentet som viser temperaturen i dashboardet er bare koblet til en temperaturmåler på motoren, og har ikke noen forbindelse med termostaten sånn sett. Termostaten er en ventil som slipper kjølevannet gjennom radiatoren etter at motoren har oppnådd driftstemperatur.

Får du varme i varmeapparatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det instrumente som måler varmen i motoren som du sier, er så varm som den kan bli, når jeg letter trykke der man heller kjølevæsken ( Hehe ikke mobb ) Så blir det instrumente som måler varmen tempraturen i motoren normal igjen. og etter 1-10 min med bilen av så kan jeg kjøre normalt i 2-5 min, men tusen takk skal du ha PERPILOT, nå er jeg ikke helt grønn når jeg snakker med verkstedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...