mjo101 Skrevet Juli 2, 2010 Share Skrevet Juli 2, 2010 Hei. Har litt tiking på min e39 520 som er gått 225 000 km... skiftet nettopp olje til castrol som jeg ble anbefalt av gs, noen som har en ide om hva som gjør at den tikker ? Mads Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ivarandre Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 ventil løfterne som henger litt antagligvis, prøv og hell på en boks med innvendig motor rens, fås kjøpt på meca/mekonomen og diverse plasser, hell oljen i motor rommet og la bilen gå på tomgang i 15-20 min på varm motor og bytt deretter olje og filter, funka fett på min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AutoMartin Skrevet Juli 9, 2010 Share Skrevet Juli 9, 2010 Ellers er det slitasje som fører til tikking. Da kan man enten stille ventilene, eller om det er hydrauliske ventilløftere må man overhale/bytte toppen/ventiler. Men prøv først som "ivarandre" nevner å kjør en innvendig motorrens samtidig med olje og filterbytte. På min 318i hjalp ikke denne rensen, men det er da en helt annen motor. Uansett, lang kjørelengde og medfølgende slitasje fører til tikking.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå