s0lberg91 Skrevet Juli 3, 2010 Skrevet Juli 3, 2010 I går kveld byttet jeg lykter og skulle montere xenonkit i nær og fjernlys. Det funket i en kort periode men så kuttet det. Dette var trolig at man fikk lurt canbus systemt til å få det til å funke. Xenon pærene har mye mindre motstand enn vanlig halogen så tenkte kanskje dette ville funke om man koblet en bestemt motstand i serie med ballasten og pæra. Det som er problemmet er at multifunksjon har sluttet å funke, lyset i instrumentet har sluttet å lyse, cd spilleren funker ikke "disable" står det, vindusviskerne fungerer ikke. Derfor valgte jeg å sette på vanlig halogen for å se om ting endret seg, tok av minus polen for å se om hjernen resete se. Det vil jo da bli den motstanden som det var når det alt funket perfekt. Men dette hjalp ikke i det heletatt? Har jeg ødelagt deler av hjernen eller hva kan være galt? Om du eller noe du vet om som kan hjelpe, vær så snill ring meg på 93285151
JTS77 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Mest sannsynlig har du ødelagt lysmodulen. Den styrer disse systemene som er ødelagt på din bil. Hvor lenge koblet du strømmen fra da? Det du bør gjøre nå er å få tatt en diagnose for å få konstatert noe.
s0lberg91 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Ja, men alt av lys fungerer da! nær, fjern, spredere, coupelys, bremselys. Var på BMW i går og skulle ta diagnose, men de fikk ikke kontakt med med hjernen Skjønner ikke at dette kan skje, har bare koblet opp ballaster og pærer. Da ville dette også skje igjen den gangen en pære ryker da eller?
JTS77 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Mulig du bare har brent av en del i modulen da. Skal ikke skje med pærer, men ballaster trekker strøm annerledes. Du hadde i tillegg koblet på motstander? Det er ialletilfeller mest sannsynlig her problemet ligger. Kjøp evt en brukt og lodd over komponenter.
s0lberg91 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Nei det hadde jeg ikke! For gjorde dette hos en annen kamerat med bmw 3 serie e46 og han trengte ikke en motstand. Derfor tenkte jeg skulle prøve uten. Men det gikk jo ikke! koblet opp motstander på nærlyset nå og det er jo det som hovedsaklig går på can bus systemet (har jeg hørt)? Men ville dette skjer igjen om jeg fikser evt. den modulen? hvis en pære f.eks ryker?
JTS77 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Umulig å si hva som er årsaken 100% sikkert. Men i en ende må du jo begynne.. Hvis de ikke fikk kontakt med ecu er det jo naturlig å begynne der
s0lberg91 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Faen det er så utrolig irriterende! Ecu ja, hvor sitter den? Kan det være et rele som er gått fyken? Er ikke ekspert på det greiene her! Og bmw har ikke kapasitet før om 10 dager. Verksted rundt om kring her har opptil 14 dagers vente tid. Er avhengig av radio, viskere, kunne låse bilen uten at alarmen går osv.
JTS77 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Det blir litt komplisert å fikse bilen din over nettet dessverre. For å finne ecu følger du den svære kabelpølsa fra motoren, men kansje du heller bare skulle fått fagfolk til å se på det. Mye sensitiv elektronikk..
s0lberg91 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 Mm! Men skjønner ikke at vi kan ha ødelagt noe. Snakket med folk i drammen som har peiling, de mente at etter det vi hadde gjort, er det ikke mulig å ødlegge deler av hjernen. Men vi sku bare sette på en motstand. Dette er nå gjort og det skulle bare være å nullstille. Så etter at jeg har ettermontert xenon da, og en av pærene ryker vil samme problem skje igjen!....
s0lberg91 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Noen andre som vet noe eller kan gi meg noen tips?
Flextron Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Hvilken motstand er det du har brukt?? Har du prøvd å fjærne xenonkitet? og montere de gamle lyktene?
s0lberg91 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 Ettermonterte en motstand fra Troll Tuning som skal kobles i serie med ballast og xenon pære. Lysene sluttet å flimre og de ble bra. Ja har prøvd å gjort det. Alt lyser, men ingenting forandres. Virker som noe har blitt ødelagt/brent av eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå