Gå til innhold

Strømtilkobling GPS

maartn
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe inn GPS til ferien og har planer om å få installert den med skjult stømkabel. Er det noen fare med å f.eks stjele strøm fra sigarett tenneren? Har hørt om flere som stjeler strøm fra den til lys i girspake f.eks.

Tenker da på å legge kabelen skjult i dashen og ta kabelen opp foran dashen ved frontvinduet.

Er sterk motstander av løse kabler som henger og slenger, ser ikke noe bra ut. Hva må jeg tenke på? Har sig. tenneren jording? Noe spesielt jeg bør tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

det er nok enklere og ta av pynten på a-stolpen og få ledningen ned der.

og det er like greit å legge opp en ledning til + på batteriet istedenfor å ta den fra sig tenneren og husk en sikring på + ledningen.

og da kan du bare ta en ledning til chassis for jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo en mulighet.

Jeg har forøvrig strøm til defa'en også. Den ligger bak dekselet under rattet. Kunne jo også tatt strøm fra den.

Men hvis jeg hadde koblet meg på strømmen som går til sig tenneren, så skal jo den tåle slike enheter, og har allerede sikring i sikringsboksen. Da hadde jeg vel sluppet ekstra sikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hovedpoenget her er at jeg ikke skal koble den i sig. tenneren, men evnt. ta strøm fra sig. tenneren og få lagt kabelen skjult.

Vil det fungere trygt uten ekstra sikring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...