Harald e30R Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Hallois! driver og bytter reimhjulsnav forran på motoren nede på veiva, men sliter litt med og få løs skruen.. Denne sitter vistnok med 600nm.. Har prøvd med låse verktøy på mellomakslen men funket dårlig når den begynte og gli på cluchen.. Noen som har erfaringer med dette her? skal kjøre til helgen så haster litt.. Harald
Harald e30R Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Lån deg en muttertrekker av den store typen jaa. mulig det funker.. en på luft tenker du på? er 30mm bolt så tengs litt og dytte med..
SpiderPig Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Du får nåkk løstna den med en stor muttertrekker ja.. med luft ja
Harald e30R Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Du får nåkk løstna den med en stor muttertrekker ja.. med luft ja ok. jammen det prøver jeg det.. noen som har laget ett slaks låseverktøy samtidig? Men prøver sånn først..
winchester Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Er ikke alltids muttertrekker fungerte ikke på min M20, og den var festet med 410 nm. Måtte til med fastnøkkel, låse veiva og harde kakk med hammer.
Harald e30R Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Er ikke alltids muttertrekker fungerte ikke på min M20, og den var festet med 410 nm. Måtte til med fastnøkkel, låse veiva og harde kakk med hammer. Ok.. men hva brukte du til og låse veiva med?
Kristov Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Bruk startmotoren - det er enklest og mest behagelig.
winchester Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Er ikke alltids muttertrekker fungerte ikke på min M20, og den var festet med 410 nm. Måtte til med fastnøkkel, låse veiva og harde kakk med hammer. Ok.. men hva brukte du til og låse veiva med? Motoren var demontert, så låste veiva med en trekubbe. Kan vel også kjøpe verktøy til slikt hos Biltema for en 500-lapp.
Harald e30R Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Bruk startmotoren - det er enklest og mest behagelig. startmotoren? altså låse med fastnøkkel mot bolten og vangen på bilen. for og så dra rundt startmotoren? hørtes veldig brutalt ut..
Kristov Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Bruk startmotoren - det er enklest og mest behagelig. startmotoren? altså låse med fastnøkkel mot bolten og vangen på bilen. for og så dra rundt startmotoren? hørtes veldig brutalt ut.. Lås mot bakken - da helst solid gulv. Husk å tenke nøye igjennom hvilken vei motoren og låseskaftet ditt vil rotere ellers kan skadene bli store. Dette fungerte gull på min m20, men der sitter vel bolten "bare" med 440nm. Trengte såvidt dra på startern før den var løs.
Harald e30R Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Bruk startmotoren - det er enklest og mest behagelig. startmotoren? altså låse med fastnøkkel mot bolten og vangen på bilen. for og så dra rundt startmotoren? hørtes veldig brutalt ut.. Lås mot bakken - da helst solid gulv. Husk å tenke nøye igjennom hvilken vei motoren og låseskaftet ditt vil rotere ellers kan skadene bli store. Dette fungerte gull på min m20, men der sitter vel bolten "bare" med 440nm. Trengte såvidt dra på startern før den var løs. OK. prøver i morra.. takker for råd.
winchester Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Bruk startmotoren - det er enklest og mest behagelig. startmotoren? altså låse med fastnøkkel mot bolten og vangen på bilen. for og så dra rundt startmotoren? hørtes veldig brutalt ut.. Lås mot bakken - da helst solid gulv. Husk å tenke nøye igjennom hvilken vei motoren og låseskaftet ditt vil rotere ellers kan skadene bli store. Dette fungerte gull på min m20, men der sitter vel bolten "bare" med 440nm. Trengte såvidt dra på startern før den var løs. Slettes ikke dum metode!
Harald e30R Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 OK.. brukte noen av dere varme da dere løsnet bolten? og har forhørt meg med noen andre også, de mente at starteren kunne gå føyken da man brukte den til og dra med? hmmm veldig usikker her.. og må bli ferdig til ruudskogen! doh!
SpiderPig Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 OK..brukte noen av dere varme da dere løsnet bolten? og har forhørt meg med noen andre også, de mente at starteren kunne gå føyken da man brukte den til og dra med? hmmm veldig usikker her.. og må bli ferdig til ruudskogen! doh! stor muttertrekker sier jeg! må ta en kikk på denne på rudskogen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå