Kine Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Heihei, jeg har en 316 sedan fra 1991. Etter motorhavari så har jeg fått tak i en m50b25, med girkasse. Framstilling og bakstilling fra 325 er i boks. Lurer da på om dette kan godkjennes nå om dagen! Vet jo at det er mye problemer med akselvekt foran. Så det jeg egentlig trenger å vite er hva jeg må gjøre for å få bygget godkjent. Tar i mot tips og meninger. Takk for alle svar, Kine
LinkE34 Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Heihei, jeg har en 316 sedan fra 1991.Etter motorhavari så har jeg fått tak i en m50b25, med girkasse. Framstilling og bakstilling fra 325 er i boks. Lurer da på om dette kan godkjennes nå om dagen! Vet jo at det er mye problemer med akselvekt foran. Så det jeg egentlig trenger å vite er hva jeg må gjøre for å få bygget godkjent. Tar i mot tips og meninger. Takk for alle svar, Kine eg har ingen aning om hva som må til, men tror ikke det skal være noe problem så lenge du bytter bremser og alt over fra en 325. lykke til hvertfall og det er artig og lese ate en jente holder på med dette ;D
Gjest Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 står litt div her: ) viewtopic.php?f=1&t=148296&hilit=e36+motorbytte
Kine Skrevet Juli 4, 2010 Forfatter Skrevet Juli 4, 2010 Heihei, jeg har en 316 sedan fra 1991.Etter motorhavari så har jeg fått tak i en m50b25, med girkasse. Framstilling og bakstilling fra 325 er i boks. Lurer da på om dette kan godkjennes nå om dagen! Vet jo at det er mye problemer med akselvekt foran. Så det jeg egentlig trenger å vite er hva jeg må gjøre for å få bygget godkjent. Tar i mot tips og meninger. Takk for alle svar, Kine eg har ingen aning om hva som må til, men tror ikke det skal være noe problem så lenge du bytter bremser og alt over fra en 325. lykke til hvertfall og det er artig og lese ate en jente holder på med dette ;D Takk for svar ! Har komplett framstilling og bakstilling med bremser , så det blir ikke noe problem. Er mer bekymret for akselvekten foran , er det som stort sett pleier å være problemet. Er litt stas med bil vettu Fortsatt åpen for forslag .
LinkE34 Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 Heihei, jeg har en 316 sedan fra 1991.Etter motorhavari så har jeg fått tak i en m50b25, med girkasse. Framstilling og bakstilling fra 325 er i boks. Lurer da på om dette kan godkjennes nå om dagen! Vet jo at det er mye problemer med akselvekt foran. Så det jeg egentlig trenger å vite er hva jeg må gjøre for å få bygget godkjent. Tar i mot tips og meninger. Takk for alle svar, Kine eg har ingen aning om hva som må til, men tror ikke det skal være noe problem så lenge du bytter bremser og alt over fra en 325. lykke til hvertfall og det er artig og lese ate en jente holder på med dette ;D Takk for svar ! Har komplett framstilling og bakstilling med bremser , så det blir ikke noe problem. Er mer bekymret for akselvekten foran , er det som stort sett pleier å være problemet. Er litt stas med bil vettu Fortsatt åpen for forslag . har en kompis som bygde om en 316 til en m3 3.0l, og pga vekten så ble den registrert som en to seter, og kunne kun ha med seg 75kg nyttelast :s
Mr.Silver Skrevet Juli 4, 2010 Skrevet Juli 4, 2010 En kjenning fikk akkurat underkjent sin ombygging pga akselvektene, han skulle godkjenne sin E36 318i , med en M50B20 motor.. Dette gikk altså ikke. Det kan fikk fortalt var at det måtte være sekser i bilen fra før hvis han skulle få det godkjent, altså fra m50b20 til m50b25 f.eks.. Det med reduksjon av sitteplasser er ikke lov lengre sies det...
zmikkey Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Om du dokumenterer at de har identisk karosseri trodde jeg ikke der skulle være problem, men har hørt at bavaria/ bmw norge ikke er så behjelpelig for tiden
takaasen Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Man får ikke redusere antall sitte plasser lengre i bil. nytt regelverk. Det er det siste jeg har hørt. Så da sliter di fleste som skal fra 4er til 6er PGA akselvekt. BMWnorge har aldri vært behjelpelig når det kommer til modifisering / ombygg. Så om folk har klart å få godkjent før så er det ikke en selfølge at du klarer det nå. Ta kontak med det lokale BT og forhør deg. er somregel vedig tilbakeholdne med info.
Kine Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 Ingen som har noen mere konkrete svar , eller som har gjort slik ombygging selv og fått det godkjent ? Eller må jeg kontakte biltilsynet for å få svar på dette ?
-Erik- Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 En kjenning fikk akkurat underkjent sin ombygging pga akselvektene, han skulle godkjenne sin E36 318i , med en M50B20 motor..Dette gikk altså ikke. Det kan fikk fortalt var at det måtte være sekser i bilen fra før hvis han skulle få det godkjent, altså fra m50b20 til m50b25 f.eks.. Det med reduksjon av sitteplasser er ikke lov lengre sies det... Det er bare tull. Har akkurat godkjent fra 318is til 3.0 m3 så å gå fra 4-6 syl er ingen problem. Om den må nedregges til 4 seter er mulig. Søk på forhånd da blir det ofte lettere. Å ha dokumentert hvor du får motor å bremser er også ett pluss.
Kine Skrevet Juli 5, 2010 Forfatter Skrevet Juli 5, 2010 En kjenning fikk akkurat underkjent sin ombygging pga akselvektene, han skulle godkjenne sin E36 318i , med en M50B20 motor..Dette gikk altså ikke. Det kan fikk fortalt var at det måtte være sekser i bilen fra før hvis han skulle få det godkjent, altså fra m50b20 til m50b25 f.eks.. Det med reduksjon av sitteplasser er ikke lov lengre sies det... Det er bare tull. Har akkurat godkjent fra 318is til 3.0 m3 så å gå fra 4-6 syl er ingen problem. Om den må nedregges til 4 seter er mulig. Søk på forhånd da blir det ofte lettere. Å ha dokumentert hvor du får motor å bremser er også ett pluss. Takk for svar , Erik Hvordan er det med 318is , har ikke den samme understellet som 320i ? Da regner jeg med at akselvekten også er like , eller fungerer det slik at understellet er likt men vektene er forskjellige ?
-Erik- Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Nei, pga motor'n så blir vel ikke vekta lik. Bremser og sånn er vel likt ja
aottesen Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Men, da begynner jeg å undres - hvorfor får alltid SS Performance ting godkjent? Er de gud? Har de en innafor? Betaler de MYE penger for å få ting godkjent (les: svart?) eller er det bare fryktelig mange negative folk rundt om kring, spesielt hos BT?
Spinx Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Jeg holder på å bygge om min 316 til m3 3.0 liter så lenge du søker først og jo mer papir du har på delene og sånn jo lettere blir det, lykke til med ombygginga.
svart Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 En kjenning fikk akkurat underkjent sin ombygging pga akselvektene, han skulle godkjenne sin E36 318i , med en M50B20 motor..Dette gikk altså ikke. Det kan fikk fortalt var at det måtte være sekser i bilen fra før hvis han skulle få det godkjent, altså fra m50b20 til m50b25 f.eks.. Det med reduksjon av sitteplasser er ikke lov lengre sies det... Det er bare tull. Har akkurat godkjent fra 318is til 3.0 m3 så å gå fra 4-6 syl er ingen problem. Om den må nedregges til 4 seter er mulig. Søk på forhånd da blir det ofte lettere. Å ha dokumentert hvor du får motor å bremser er også ett pluss. Takk for svar , Erik Hvordan er det med 318is , har ikke den samme understellet som 320i ? Da regner jeg med at akselvekten også er like , eller fungerer det slik at understellet er likt men vektene er forskjellige ? Bygger om fra e30cab 318 til is. Har fått godkjent søknad for det. Det står: Ved effektøkning er det styrkemessig to forhold som påvirkes, bremser og råkarrosseri. Miljømessig er det et ufravikelig krav at kjøretøyet etter ombygging må tilfredstille samme avgass og støy krav som var gjeldende for opprinnelig kjøretøy.Det pressiseres at ved en eventuell ombygging til en vesentlig tyngre motor..osv Godkjenning av kjøretøyet med færre sitteplasser skal bare godtas i unntakstilfeller. Tillatt totalvekt kan ikke oppjusteres etter slik ombygging med mindre fabrikanten tillater det. Oppsummering. Vi ser å kunne godkjenne omsøkt motorbytte hvis: Støy og avgasskrav som gjaldt i norge da den var registrert 92 også etter ombygging.Det vil blir prøvekjøring for sjekk av bremser og kjøreegenskaper.Videre vil det bli kontrollert ved veiing at bliensopprinnelige tillatte akselvekter eller totalvekt ikke blir overskredet med hensyn til nødvendig passasjertall. Jeg tolker det som at en sekser vil ta de avgasskravene og akselvekten.Så en is blir bra, 51mm fjærbein,stabstag,skivebremser og motor så er det ikke så mye mods igjen:-) lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå