Gå til innhold

Godkjenning av motorbytte i 316 *HASTER*

Anbefalte innlegg

Skrevet
se viewtopic.php?f=1&t=158059

Ikke samme bil men samme problem med godkjenning. ingen vil gå god for ombygging. ikke bmwnorge ingen verksteder.

Det er jo ikke det samme? Denne bilen hennes Skal ombygges, og kan da snakke med biltilsynet på forhånd. Trenger ikke få det godkjennt først av bmwnorge.

Jeg formulerte litt feil, litt stressa på job :oops:

Bare konstater at det ikke er enkelt med BT.

Skrevet
se http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=158059

Ikke samme bil men samme problem med godkjenning. ingen vil gå god for ombygging. ikke bmwnorge ingen verksteder.

Det er jo ikke det samme? Denne bilen hennes Skal ombygges, og kan da snakke med biltilsynet på forhånd. Trenger ikke få det godkjennt først av bmwnorge.

Jeg formulerte litt feil, litt stressa på job :oops:

Bare konstater at det ikke er enkelt med BT.

Hehe:p Ok. Det er helt sant!

Skrevet

Bumper denne opp igjen !

En ting jeg ikke skjønner er hvordan SSperformance i porsgrunn får godkjent alle byggene sine ?

om det går an å lage compack med v12 og 400 hester eller e30 m30 med 1056 hester GODKJENT så må det jo gå an å bygge om fra 316 til en 325 ?

Karosseriet er jo helt likt uansett med mindre det er 3,2 liter m3 henne skal bygge om til, da er jo forsterkningene i traversfestet bak som må sveises inn !

Skrevet

En metode som noen har brukt er å ta med hele bilen ned til tyskland for og få en tüv godkjenning på selve bilen, om jeg har forstått rett.

Skrevet

det første man må gjøre er jo å søke om å få det godkjent, før man begynner å bygge noe.

Jeg har søkt og får godkjent ombygging ifra 318 til 325 med turbo lik effekt som en m3, med m3 understell. og jeg har fått fikset papirer på at råkarosseriene er like på e36 318 og 325. så ingenting er umulig. men søk først bygg etterpå:)

Og det er ifra 4'er til 6'er

Skrevet

jeg tror det kommer an på hvem du godkjenner hos. noen biltilsyn er greiere enn andre.. jeg ville gjort følgende: Send søknad til biltilsynet, gjennomfør ombyggingen og deretter bestill time til godkjenning. Går det ikke så prøv på et annet regionkontor.

Skrevet
Bumper denne opp igjen !

En ting jeg ikke skjønner er hvordan SSperformance i porsgrunn får godkjent alle byggene sine ?

om det går an å lage compack med v12 og 400 hester eller e30 m30 med 1056 hester GODKJENT så må det jo gå an å bygge om fra 316 til en 325 ?

Karosseriet er jo helt likt uansett med mindre det er 3,2 liter m3 henne skal bygge om til, da er jo forsterkningene i traversfestet bak som må sveises inn !

Hah...hvis du trur den står godkjent med 1056hk i vognkort så må du tru om igjen :lol:

Skrevet
Bumper denne opp igjen !

Disse bilene er såvidt meg bekjent godkjent FØR 2008.. Da var reglene litt mer liberale..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...