Gå til innhold

Kompressor drar ikke igang på klimaanlegget på 2002 E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Har problemer med kjølinga på klimaanlegget på 2002 525DAT-en min.

Når jeg aktiverer AC ved å trykke på snøkrystall-knappen, så øker luftmengden, men kompressoren drar ikke i gang. Jeg ble fortalt at det finnes en føler et eller annet sted, som sjekker om det er gass på anlegget. Kan det være denne som er gåen? Er det noen mulighet for å kortslutte den på noen måte for å sjekke om den er gåen?

Det er gass på anlegget, dette ble kontrollert av en kamerat som er kjøletekniker (Han tømte og fylte på nytt).

Bavaria skulle ha 1500,- i feilsøkingskostnader bare for å gi meg et overslag, og jeg mistenker vel at dette er en av tingene de sjekker, i tillegg til å kople den til en eller annen feilsøkingsmaskin :)

Skrevet

kompressoren starter ikke hvis det er tomt for gass så da sitter det sikkert en trykkføler et eller annet sted ja, hva med og ta en tlf til din lokale BMW forhandler og spørre hvor denne sitter ? ellers så får du sikkert svar her inne om ikke så alt for lenge ;)

Skrevet

Finnes også en sikring på klimaanlegget - den røyk hos meg en gang, alt det andre funket men kjølekompressoren koblet ikke inn. Funket som fjell med ny sikring :D - Verdt å sjekke.

Skrevet
Finnes også en sikring på klimaanlegget - den røyk hos meg en gang, alt det andre funket men kjølekompressoren koblet ikke inn. Funket som fjell med ny sikring :D - Verdt å sjekke.

På selve klimaanlegget, eller den i sikringsboksen i hanskerommet? For dette er nøyaktig det som skjer med min...

Skrevet

Erh, tralala, etter nærmere ettersyn så var ledninga til clutchen hoppet ut....

Godt jeg kikket nøyere etter før jeg heiv den inn noe sted :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...