Simpel Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 Hei, Den kjære rekkesekseren min trenger litt vedlikehold. Har en stygg mistanke til VANOS enheten, den viser tegn på utette o-ringer ifølge en annen tråd om dette. Så disse må byttes, og for å komme til de må jeg av med toppen og låse kammene har jeg skjønt. Er det like greit å bytte topp-pakning når en har skrudd så langt? Bilen bruker bittelitt kjølevæske, men viser igrunn ingen tegn på gåen topp-pakning. Men den rundet akkurat 200.000 km og har blitt nokså varmkjørt et par ganger. (Koking). Ser de har "slipesett" på koed, inkluderer dette alt en trenger for å bytte topp-pakning? Dvs alle pakninger og strekkbolter? Noen som vet hvor en får tak i spesialverktøy for å låse av kammer? På forhånd takk for innspill.
winchester Skrevet Juli 5, 2010 Skrevet Juli 5, 2010 http://bmwguiden.no/forum/viewtopic.php ... 65&start=0 Du finner linker der hvor du får kjøpt spesialverktøyet, men det er ikke en nødvendighet. Slipesettet på Koed.no inneholder pakninger til det som er over blokka, altså toppen. Koster vel 1300-1700 for slipesett til M50B25 hos Koed. Du har også et "Bundsæt" under, som inneholder pakninger til bunnpanne og blokk.
Simpel Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 OK, takk. Så langt har jeg Slipesæt M50 Strekkbolter Noe annet som må til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå