Gå til innhold

KN-filter på M10 motor - er det noen som passer rett på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det i det hele tatt noen vits i?

Skal ha full ventiljustering på bilen for å få vekk litt tikking, lurte dermed også på om ikke jeg ville fått litt "fetere" lyd om jeg slenger på et KN-filter.

Skal man montere det utenpå LMM eller hur funkar det?

Skrevet

Hei. får ikke noe mer en lyd ved k/N men ofte er det greit nokk.

Moteres ret på LMM, enkelt i fordi hullet er rundt, trenger ikke overgangs plate.

Må lage en brankett til å henge LMM og filter på. fordi org filter kasse tas bort.

Med i sammen heng med et billi gren rør og kankje en kvas kam. så blir det ofte litt kjekkere.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-HEAD ... ccessories

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Schrick- ... ccessories

Skrevet

Det er skjelden at folk gidder å bruke penger på dyno for å teste biler av denne kaliberen. :D

Skal selv teste min skrot bil en 518i e34 m43 men vi har tilgang til dyno på UMS til meget fornuftige pris. viewtopic.php?f=11&t=144894

Ikke alltid det er økt heste antall som er viktigs. men at bilen virker friskere og puster lettere bidra ofte til mer gøyall kjøre opplevelse. men det er begrenset hva som er oppnåelig med disse motorene. :roll:

Skrevet

Ja,tenkte ikke på dynomålinger :P Liten vits i å koste på det, men tenkte mer på om noen hadde prøvd det og hvordan de følte bilen ble etterpå.

Er fremdeles veldig i tvil om jeg skal gidde å putte 6-7.000,- i den motoren for 5-10hk ekstra :P Er jo tross alt en 23 år gammel 518i..

Skrevet

Hørte forresten om en gammal kar som pleide å være kunde hos oss som dro ut godt over 200hk av en M10 motor som satt i en gammel 2002. :D

Hadde jo vært fett det, kanskje jeg skal gjøre som deg og bygge turbo i Briger... ;)

Skrevet

med et godt åpent filter av K&N typen så henter du ut kanskje 3-4 hk på en standard motor (hvis du er heldig) , det gir som du ser ikke den stor økningen men du får litt mere sinna lyd ved gasspådrag, og det er jo alltid koselig :)

Skrevet

Heheh ja, spørsmålet var jo om jeg i tillegg skulle dytte inn en hvassere kam fra shrick og et nytt grenrør pluss eksos, men da er jo også bilen stadig fjernere fra original stand.

Skrevet

Det finnes faktisk mye gøy til m10 motorene. går an og bore dem opp til 2,2 liter sette på turbo etc.

menn alt koster penger. hadde selv 1602 med 2 liter dobbel solex gasser. Fantastisk gøy. 950kg og over 110hk og 1,6 liter utveksling på dif.

Sett på k&N filter du koster jo ikke noe det. så ser du om du forsetter med grenrør og vass kam. hadde ikke bryd meg om orginal stand.

Skrevet

Det som kan være litt artig er om bilen ser original ut mens det er litt godis under panseret

Skrevet

Ja, tenker noe sånt selv.

Hadde vært moro og sett om ikke man kunne fått ut litt mer snert, om ikke annet i form av kvikkere respons og kanskje litt mer dynamisk lyd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...