DJB88 Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Har et problem med min 1992 mod sedan. Elvinduene og tak luke virker ikke, sentral låsen virker heller ikke noen som har vært borti dette. har sjekket sikringer foran i motor rom og under bak sete . har prøvd å bytte sort rele modul under baksete men ikke noe av dette var det noe galt med.. Det skal sies at det ikke tikker i noen reller når man trykker på vindus knappene . noen som har vært borti eller kan ha en ide om hva det kan være ?
kje Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 Elementert, kjære DJB88! El.vinduene, el.takluke og sentrallåsen styres alle av grunnmodulen (grønn kassett) som sitter like på sida relémodulen (svart kassett) under baksetet på venstre side. Du har tre ting å sjekke: 1. Sikring (sitter like ved grunnmodul og relémodul) 2. Relé, Electric Power Protection Relay (en av de små reléene like ved grunnmodul og relémodul) 3. Grunnmodul Dersom sikringen ikke er gått, mål om du har spenning til reléet. Har du det sjekk om reléet fungerer som det skal. Gjør det det er grunnmodulen din gåen. For å få samme funksjoner få tak i en grunnmodul med samme funksjoner (el.vindu, el.takluke og sentrallås). Æ har forøvrig en slik grunnmodul liggende Ta kontakt om du trenger denne eller har flere spørsmål. Mvh, Kjetil
kje Skrevet Juli 6, 2010 Skrevet Juli 6, 2010 For å gjøre det fryktelig enkelt legger æ inn et bilde fra min bil: Grønn kassett = grunnmodul Svart kassett = relémodul Oransj relé = Electric Power Protection Relay (tror det var det nærmest modulene) Akkurat hvilken sikring det er vet æ ikke, men sjekk alle med et ohmmeter for å være sikker. En visuell sjekk er ikke alltid godt nok...
DJB88 Skrevet Juli 6, 2010 Forfatter Skrevet Juli 6, 2010 tusen takk . sjekker dette i morgen etter jobb. håper det er så enkelt å fikse det
DJB88 Skrevet Juli 7, 2010 Forfatter Skrevet Juli 7, 2010 hei igjen. ser ut til at det desverre ikke var så enkelt. Har sjekket begge rellene di fungerer som di skal. Har prøvd 6 stk forskjellige grunn moduler i dag uten noe resultat. Har forøvrig også hatt av og pusset på jordingspunktene under setet men dette så helt normalt ut. Noen som har noe forslag på hva dette kan være event hvor det skal være strøm på grunn modulen ?
kje Skrevet Juli 7, 2010 Skrevet Juli 7, 2010 Er det lys i vindusknappene/taklukebryteren? Merkelige greier du har på gang... Du kan jo begynne med å ta en titt på koplingsskjema: http://shark.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e34/
DJB88 Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Skrevet Juli 9, 2010 Takk for tipset skal ta en titt på det. Tror med ganske god sikkerehet at det er lys i bryterene
kje Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 Fant du ut av problemet ditt til slutt? Har du sjekket jord og pluss inn til grunnmodul og relémodul? Når du endelig skjønner koplingsskjemaet kan du jo prøve å måle om du har styrepulsene fra bryterene inn på grunnmodulen... Om du ikke bor for langt unna kunne du jo selvfølgelig bare svingt innom en dag. Har pusla med det der før så rimelig sikker på at det skal la sæ ordne
BMW_320icoupe Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 Høres ut som et problem som E36'ene har og, jeg har det samme problemet på min bil, og har enno ikke funnet ut hva som gjør det. Er også en del folk inne på forumet som sliter med det...
DJB88 Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Skrevet Juli 13, 2010 på e36 er det vist et comfort rele som pleier å tulle. sitter forøvrig under rattet. har ikke funnet feilen enda, har ikke hatt tid til å se så mye på det , men holder deg oppdatert.
BMW_320icoupe Skrevet Juli 14, 2010 Skrevet Juli 14, 2010 Ok, jeg har byttet reelet på min bil, men problemet er der enno. Du har ikke lagt merke til at coupe lyset sluttet å virke når dørene åpnes?
Breitling Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 For E36 så ligger det en sticky DIY for å fikse dette under "Annet bil og motorprat". Skjekk dette, kan være samme "oppsett" på E34. Har akkurat reparert comfortrele og funnet feilen til sentrallås ved hjelp av disse DIY´s. Kan være verdt en skjekk
cadekon Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 E nok ikje det comfort relee heller, har bytta det å relee som står oppe me takluka.. Nu verka vestnok ikje sentral låsn min å coupe lyse.. nu ser æ det e ei stund sia det e bidd kommentert så e det et håp om dåkker har funn det ut så send mæ nu en mail/meld 90286778 karlsenm@hotmail.com
Larswilliam Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 rett ved batteriet er det en 80 amp sikring, har du sjekket denne? dette var problemet hos meg
cadekon Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 E det e36 du snakka om nu ? ser du har e3 på bilde Mne nei ska gå ut å kjike
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå