Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har byttet dørhåndtak på E39 før? Mye arbeid? Dørhåndtaket mitt utvendig på førersiden knakk idag. Får ikke av det utvendige dørhåndtaket pga nøkkellåsen i førerdøra.

Skrevet

Har hatt etpar e 39. Dette er en typisk svakhet. Selve byttet er gjort på 5 minutt.

Dørtrekket er klipset på sider og under og løftes opp når alt er løst. Husk å skru ut skruen på dørhåndtaket.

Skrevet
ikke koble fra airbagen...

Det er en SVÆRT dårlig plan å gjøre ja! og det er ikke nødvendig for å få gjort byttet heller.

Skrevet

Dette var verre enn det hørtes ut som. fant ikke den skruen som holder fast dørhåndtaket. Snakket med en annen E39 kar, og han sa at det var skikkelig trasig å få bytta håndtaket. Så denne jobben dropper jeg, å lar GS ta seg av isteden ;)

Skrevet

Har funnet ut av den skliskinna som holder dørhåndtaket. men hvilken skrue er det snakk om? Og hvordan får jeg av håndtaket pga dørlåsen? Begynner å bli frustrert nå :lol:

Skrevet

Skruen ligger skjult bak et plastdeksel inni selve håndtaket, dette dekselet vipper du ut med et lite flatt skrujern.

For å få det over låsen vipper du dørtrekket litt ut og rett opp, det er klipset i overkant også.

Skrevet

Vippe ut dørtrekket for å få håndtaket av dørlåsen? Er dørhåndtaket på utsiden det er snakk om her ja? jeg vet hvordan jeg tar av dørhåndtaket på innsiden, og dørtrekket. men får ikke det utvendige håndtaket løst pga dørlåsen :)

Skrevet

Jeg HAR funnet ut hvordan man tar av dørtrekket. Jeg vil vite hvordan jeg tar av det UTVENDIGE dørhåndtaket ETTER jeg har løsnet dørtrekk og airbag ;) Får ikke håndtaket av pga nøkkellåsen på utsiden ;)

Skrevet

Eg har skifta dørhåndtak men gjorde ingenting med dørlåsen,var 2 skliskinner som måtte av.

Kanskje du må prøva å gje håndtaket et lite kakk.

Skrevet

2 skliskinner? Er det ikke bare den som er på undersiden av dørhåndtaket når du ser på innsia?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...