Gå til innhold

Er det mye jobb å bytte klimaradiator på e39 520?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde bilen på kontroll av klimaanlegget og fikk beskjed om hull i fordamper,og alt for høyt trykk i systemet pga at vifta ikke starter.

Så da lurer jeg på om det er grei jobb å bytte denne?

I tillegg så hadde han denne maskinen koblet på anlegget og da hadde måleren vist altfor høyt trykk på systemet. Han mente det kom av at vifta ikke starter.

Skal vifta starte når man skrur på klimaen eller med engang man starter bilen?

Skrevet

Rart at fordamper er kaputt samtidig som dem registrerer for høyt trykk i systemet liksom, men dem har vel rett da.

På en vanlig sommerdag som vi har nå for tiden, så starter normalt den vifta på laveste hastighet så lenge ac kompressoren er innkoblet.

Skrevet

Dette med høyt trykk samtidig som hull i radiator skjønte ikke jeg noe av heller.

Var visst ett ganske stort hull også.

Kikket litt på bilen istad,nå starter kompressoren å gå når jeg setter på klimaen.

Det gjorde den ikke før jeg hadde den på kontroll.

Er det på grunn av sporstoffet tro?

Prøvde å dytte vifta rundt manuelt,da kom det masse kraslelyder.

Kan det tyde på at noe har kommet inn grillen og slått hull og gjort endel skade?

Skrevet

Siden kompressoren slår inn nå, så er det i hvertfall gass nok til at det skal funke.

Det at det blir overtrykk har dem jo kun sagt pga. at viften ikke funker, noe som er helt riktig.

Som nevnt over, så funker disse viftene sjeldent eller aldri på eldre e39, noe som gjør at kjøledelen blir noe redusert eller i verste fall mer eller mindre ubrukelig på godt varme dager der bilen står stille/saktegående kø i lengre perioder.

Den viften har også som misjon og hjelpe til med kjøling av motor dersom temp på motor blir kritisk høy, så det lønner seg og skaffe en ny.

Koster ca 3600 for en komplett vifte på GS bildeler.

Legg kroner i en ny sier jeg bare.

Jeg har kødda og herjet tre ganger nå med brukte vifter, i løpett av to sommre, så jeg handler straks en ny nå.

Du blir fort lei av å måtte plukke trynet av denne bilen hver gang du må ut og tulle med den gamle driten.

Er to motstander på denne viften som har en tendens til og gå føyken, og deretter setter motoren seg siden den ikke går noe mer grunnet deffekte motstander.

Min erfaring.

Men siden kjølebiten din funker nå, og den er god og kald ved kjøring, så ville jeg nesten sjekket ut om den holder på gassen sommeren ut, men dem har nok sett en lekkasje dersom dem brukte sporstoff ja.

Usikker på pris på den kondenseren, men minnes det lå en ny en til salgs her inne for en tid tilbake.

Verdt og gjøre ett søk etter den.

Prøv finn.no også.

Mye bmw deler på torget der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...