Gå til innhold

Trenger litt tips ang. salg av bil!

zHk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg solgte bilen min i forrige uke. Da ny eier ville at bilen skulle stå på dama tok han med Del 2 og skulle leverere denne.

Greit nok, poenget er at jeg glemte igjen salgskontrakten i bilen når han stakk. Nå tar han ikke telefonen å bilen står fortsatt på meg. Hva i alle dager gjør jeg nå? [-o<

(Ja, jeg fikk penger for bilen, men jeg kan ikke få noen prikker på førerkortet pga arbeidssituasjonen min)

Jonas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke noe prikker på sertifikatet. Bor han langt unna? Bilen står vel på deg helt til han har betalt omregistreringsavgiften. Først må han levere salgsmeldingen, deretter går det noen dager før han får giro for innbetalingen og så må han betale. Etter det går det vel enda noen dager før registeret er oppe å går.

Hvis bilen framdeles ikke har byttet eier innen feks 4uker, kan du helt sikkert ta kontakt med politiet og forklare situasjonen. De har jo tilgang til folkeregisteret osv.

Edit: Det vil nok ikke hjelpe stort å ta kontakt med biltilsynet da de ikke kan gjøre noe som helst uten underskrift fra kjøper på salgsmeldingen. Men la det gå litt mer tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan enkelt å greit sende han en sms hvis han ikke svarer på tlf,så skriver du noe som dette:

hvis du ikke leverer salgsmeldingen vil bilen fortsatt stå i mitt navn,å da kommer jeg til å melde bilen stjålet.

da regner jeg med at han får fart på sakene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok ikke noe prikker på sertifikatet. Bor han langt unna? Bilen står vel på deg helt til han har betalt omregistreringsavgiften. Først må han levere salgsmeldingen, deretter går det noen dager før han får giro for innbetalingen og så må han betale. Etter det går det vel enda noen dager før registeret er oppe å går.

Hvis bilen framdeles ikke har byttet eier innen feks 4uker, kan du helt sikkert ta kontakt med politiet og forklare situasjonen. De har jo tilgang til folkeregisteret osv.

Edit: Det vil nok ikke hjelpe stort å ta kontakt med biltilsynet da de ikke kan gjøre noe som helst uten underskrift fra kjøper på salgsmeldingen. Men la det gå litt mer tid..

Når man levere inn del 2 blir bilen omrega med en gang, sjølv om den ikkje blir betalt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...