Bmwpou Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 Hei Skal nå forklare situasjonen min ang min bil. For litt over en uke siden kjørte jeg , og parkerte, og var vekke 1 time, da jeg satt meg i bilen for å kjøre igjen, sto i kø i 4-5 min plutselig sto bilen i røyk, og det var en varm sommerdag , greit nok det, sjekket kjølevann å åpnet, da sprutet seff det glovarme vannet rett opp, minst 1 meter, og arbeidstempraturen var maks. Så lot først og fremst bilen kjøle seg ned en liten time, så lyset jo at det mangler kjølevann. Da en gammel mann i nærheten hadde en stor vannkanne, fulgte vi på vann. Bilen gikk til normal arbeidstempratur igjen. Så kjørte jeg i 5-10 min til, og der gikk arbeidstempraturen på maks igjen, så tok på nødblink å stoppa på motorveien. Naf hentet bilen og kjørte den til Lokalt verksted , Mekonomen. Dem trykktestet og sjekket oljen , og kunne ikke finne noe galt, dem hadde luftet og fullt på nytt vann, og dette betalte jeg 1000,- for. Så da kjørte jeg avsted i tro om at bilen var i orden. Kjørte i vel en 90 min med 10-15 min oppphold (parkerte for å kjøpe mat) så kjørte jeg min kjære mor på jobb, etter å ha levert henne av går tempraturen rett til topps igjen. sto på bensinstasjon med glovarm bil, så ventet til arbeidstempraturen var normal så prøvde jeg igjen så nålå på arbeidstempraturen gikk mot varmere og varmere , plutselig normalt, mens jeg kjørte, forsto ingenting. Men etter 1 time med sånn kjøring ble bilen glovarm igjen, men med engang jeg lettet trykke der man heller kjølevannet, å dampen kom ut, så gikk den til normal igjen. så parkerte jeg for å ta meg en tur i byen, så når jeg skulle hjem igjen så gikk bilen varm etter 2 min, men arbeidstempraturen gikk til normalt etter 5 min, og sånn holdt jeg på i 1 time, med engang jeg lettet litt på trykket så ble den normal , så jeg tenkte jeg ikke skulle ta igjen lokket helt på kjølevann, da fikk jeg kjørt bilen hjem så åpna jeg panseren så bobla vannet å småkokte litt. Dagen etter satt jeg meg i bilen igjen da lyste vannet, tross for jeg hadde fullt på hele tiden nesten. kjørte litt i gata, nåla på arbeidstempraturen ble helt varm igjen, så kjørte bilen til verksted igjen, den er 5 min unna meg. Dem sjekket bilen og sier de sliter med å finne feilen, problemet er arbeidstempraturen går opp å ned å tilbake, eller blir helt varm, den blir som oftest helt varm, så da tenkte jeg siden dem utelukka toppakningen så er det nok termostaten eller vannpumpen , radiatoren. Men lurer på hvordan merker man om noe av disse er defekte, på hvilken måte kan man se på termostaten å si den er defekt ? Og hva tror dere som er gale her? Noe råd , tips ? hva ville dere gjort utifra det dere leser her? Kompisen min sa at han tror verkstedet ikke vil skifte pga vis de foreks skifter vannpumpen og biler går forsatt varm så taper dem på det osv. PS: Bilen er kjørt 120.000, og tatt godt vare på forrsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwpou Skrevet Juli 8, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Juli 8, 2010 Share Skrevet Juli 8, 2010 Hvilken motor har du? m52? Uansett, hvis vannpumpa ikke har vert byttet, er det bare å gjør det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå