Gå til innhold

Nøkkel-/startsperreproblemer

schtaaf
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 2006 e61 med nøkkelløs tilgang der nøkkelen (nesten) sluttet å fungere. Dvs at selve den nøkkelløse tilgangen fungerer, men hverken åpne-/låseknappene eller, MYE VERRE, startsperren virker. Ved innsetting av nøkkelen (eller bruk av startknappen med nøkkelen i lomma) kommer kun nøkkelsymbolet med en diagonal strek over fram på displayet, og bilen lar seg naturlig nok ikke starte.

Dette skjedde selvsagt ikke i garasjen og resulterte i låning av bil og en middels lang kjøretur for å hente reservenøkkelen som lå hjemme. Den fungerte helt som den skulle, til tross for at den aldri har vært brukt.

Den defekte nøkkelen har ikke vært utsatt for noen ytre påkjenninger, hverken støt eller fuktighet, og funksjonsfeilen kom totalt uten forvarsel. Det var ikke tordenvær, og den lå ikke sammen med mobiltelefonen. Og ettersom reservenøkkelen funket tyder alt på at det ikke er noe galt med bilen.

Har søkt på nettet og prøvd å finne andre i samme situasjon, den som kom nærmest var en kar i Canada i 2008 - han fikk kun svar av liten relevans for meg.

Bilen er nå på (planlagt) service og jeg har levert nøkkelen til verkstedet, får håpe de klarer å 'redde', dvs reprogrammere den. Jeg skal komme tilbake dersom de klarer å finne feilårsaken.

Men moralen er i alle fall: HA ALLTID MED RESERVENØKKEL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...