Gå til innhold

Hvor mye luft trenger en HVLP sprøyte med 1,5 dyse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lakkere litt med en HVLP sprøyte med overliggende kopp og 1,5 dyse. Hvor stor kompressor MÅ jeg ha? Har nå en 1,5 HK, 25 liters tank og 180 liter/min. Den klarer ikke holde mer enn 2 bar. Jeg bør vel ha 3,5 bar hvertfall..

Og et spørsmål til, når jeg sstiller inn trykket på kompressoren på f.eks 3 bar og deretter klemmer på avtrekkeren, så detter nåla til 2 bar. Er det dette trykket jeg skal stille inn etter eller er det trykket som nåla stiger til igjen når jeg slipper avtrekkeren?

Skrevet

ser på andre forum at dei anbefaler i fra 1,2 bar til ca 2bar varrierer litt etter kva sprøyte merke, lakk osv du bruker.

du kan kjøpe deg ein ekstern lufttrykk regulator, da vil du få ønska mende lufttrykk heile tida

det er berre å prøve med den kompressoren du har nå og sjå korleis det går, starter å stopper den ofte kan det vere ein fordel å skaffe ein med større tank på

Skrevet

kompressoren stopper ikke i det hele tatt. Den stopper jo vanligvis på 8 bar, men nå kommer den ikke over 2 bar mens jeg sprøyter. Skal prøve å koble sammen 2 kompressorer..

Skrevet

De er foresten tryket på sprøyten som er viktig og ikke de du har på manometret på kompresoren.

Sett et manometer direkte på pistolen.

En kompresor som går for fult produserer mye vann, så de beste er en som produserer rikelig og har en ganske stor tank så den slipper og gå hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...