*525Tds* Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 Har en m51 525 tds ifra en e34, med mekanisk dieselpumpe ifra en 524 motor. Problemet er at den går ikke sånn som den skal, den ryker hvitt som f*en og den virker helt dau, som om det skulle vært 40 hest i motoren.. får den maks opp på 3500/4000 rpm. Har hørt litt rundt, og det er kanskje registeret som er blitt litt feil, sånn at timingen på pumpen ikke stemmer overens med timingen på resten av motoren. Noen som har noen tips og triks om hvordan man stiller registeret på disse m51 motorene? Eventuelt noen ideer om hva annet som kan vært galt? Tips mottas med takk, haster litt, vil ut å prøve bilen!!
peder87 Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 om bilen ryker hvitt så kan du jo sjekke om du har en kjølevæskelekasje innvendig men registret er sikkert feil \dieselfiltret tett\pusteproblemer
*525Tds* Skrevet Juli 10, 2010 Forfatter Skrevet Juli 10, 2010 Tviler på att det er noe kjølelekasje innvendig, da hadde jeg merket det på koking, og trykk på kjølevannet, og det gjør jeg ikke. Kan sjekke dieselfilteret, men det var da rart att den skulle gå SÅ dårlig bare om det var tett.. Noen som vet noe om stilling av register på disse motorene da??
peder87 Skrevet Juli 10, 2010 Skrevet Juli 10, 2010 søk etter en fil som heter M51D25 25td.pdf eller forsøk denne linken http://www.carhelp.info/forums/162743/post1/ der er iallefall noe for m51 motoren. hvordan det er gjort på 524 pumen og motoren vet ikke jeg.
bmw520 Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 Hvit røyk er en indikasjon på at toppakkningen eller toppen har gått, den trenger ikke å koke for at dette har skjedd.
Gjest Skrevet Juli 11, 2010 Skrevet Juli 11, 2010 justeringa er akkurat lik på begge disse. men så mye feil får du ikke justert det om ikke du flytter på tennene. er du sikker på at du har mekanisk pumpe? no offence, men har ikke sett noen andre enn min egen med dette. aldri hørt om det heller.
*525Tds* Skrevet Juli 12, 2010 Forfatter Skrevet Juli 12, 2010 HeHe...Ja, er sikker på att jeg har mekanisk pumpe..var selv med å skiftet den. Har og sett mange 525 tds'er med mekanisk pumpe, så det er ikke noe ukjent fenonmen for min del Den elektroniske pumpa ligger å slenger rundt i garasjen, så om noen trenger ei, så er det bare å rope ut.. Kjører med mekanisk pumpe, fordi motoren står ikke i noen bmw lenger.. Custom all the way... Tviler på att toppakningen er gått, hadde nok merket det på trykk i ekspansjonstanken.. Stilte pumpa 2 hakk tilbake i forhold til resten av registeret på motoren, og det ble mye bedre, røyk ivertfall grått nå Får finjustere senere..
Gjest Skrevet Juli 12, 2010 Skrevet Juli 12, 2010 to hakk? altså to tenner på drevet? det er ganske mye mtp at det snakk om kjede og ikke reim.. egentlig litt rart at du får den til å gå i det hele tatt. har du gjort noe med tennigsforskyveren i bunn av pumpa?
haavco Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 jeg har samme problem med bilen min som du sier.. Hvor sitter den tenningsforskyveren? og kan man justere pumpa her? min ryker grått, går ikke på tomgang og fjusker under kjøring. Og dette skjedde etter at jeg byttet den sensoren under pumpa!
Aune98 Skrevet Mars 5, 2016 Skrevet Mars 5, 2016 Har samme problem som haavco. Nyinnkjøpt å fikk den ikke hjem før det skjedde... Startet med rar gange å ble gradvis svakere:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå