Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en m51 525 tds ifra en e34, med mekanisk dieselpumpe ifra en 524 motor.

Problemet er at den går ikke sånn som den skal, den ryker hvitt som f*en og den virker helt dau, som om det skulle vært 40 hest i motoren.. får den maks opp på 3500/4000 rpm.

Har hørt litt rundt, og det er kanskje registeret som er blitt litt feil, sånn at timingen på pumpen ikke stemmer overens med timingen på resten av motoren.

Noen som har noen tips og triks om hvordan man stiller registeret på disse m51 motorene? :)

Eventuelt noen ideer om hva annet som kan vært galt? :)

Tips mottas med takk, haster litt, vil ut å prøve bilen!! :)

Skrevet

om bilen ryker hvitt så kan du jo sjekke om du har en kjølevæskelekasje innvendig

men registret er sikkert feil \dieselfiltret tett\pusteproblemer

Skrevet

Tviler på att det er noe kjølelekasje innvendig, da hadde jeg merket det på koking, og trykk på kjølevannet, og det gjør jeg ikke.

Kan sjekke dieselfilteret, men det var da rart att den skulle gå SÅ dårlig bare om det var tett..

Noen som vet noe om stilling av register på disse motorene da?? :)

Skrevet

Hvit røyk er en indikasjon på at toppakkningen eller toppen har gått, den trenger ikke å koke for at dette har skjedd.

Skrevet

justeringa er akkurat lik på begge disse. men så mye feil får du ikke justert det om ikke du flytter på tennene.

er du sikker på at du har mekanisk pumpe? no offence, men har ikke sett noen andre enn min egen med dette. aldri hørt om det heller.

Skrevet

HeHe...Ja, er sikker på att jeg har mekanisk pumpe..var selv med å skiftet den.

Har og sett mange 525 tds'er med mekanisk pumpe, så det er ikke noe ukjent fenonmen for min del :)

Den elektroniske pumpa ligger å slenger rundt i garasjen, så om noen trenger ei, så er det bare å rope ut.. :)

Kjører med mekanisk pumpe, fordi motoren står ikke i noen bmw lenger.. :)

Custom all the way...

Tviler på att toppakningen er gått, hadde nok merket det på trykk i ekspansjonstanken..

Stilte pumpa 2 hakk tilbake i forhold til resten av registeret på motoren, og det ble mye bedre, røyk ivertfall grått nå :)

Får finjustere senere.. :)

Skrevet

to hakk? altså to tenner på drevet? det er ganske mye mtp at det snakk om kjede og ikke reim.. egentlig litt rart at du får den til å gå i det hele tatt.

har du gjort noe med tennigsforskyveren i bunn av pumpa?

  • 2 months later...
Skrevet

jeg har samme problem med bilen min som du sier..

Hvor sitter den tenningsforskyveren? og kan man justere pumpa her? min ryker grått, går ikke på tomgang og fjusker under kjøring. Og dette skjedde etter at jeg byttet den sensoren under pumpa!

  • 5 years later...
Skrevet

Har samme problem som haavco. Nyinnkjøpt å fikk den ikke hjem før det skjedde... Startet med rar gange å ble gradvis svakere:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...