Gå til innhold

bmw e34 varmeapparate ideer?

OOTT
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt problemer med sur røyk ut av varmeapparate lenge nå og kom frem til at radiatoren i varmeapparate lekker,

spørsmål

1: er det mye styr å få drite ut?

2: er det en bedre måte å tette den på en å fylle på radiator-tett?

3: og går det an å rense drite uten å plokke heile greia ut?

takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ut med hele konsolen, en del jobb, har man gjort d før er jobben grei, men for en nybegynner så er d no herk. men d er uansett den beste løsningen, da du får rengjort registeret både ut og innvendig skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på hvilken type register du har. Jeg bytta mitt for noen måneder siden. Jeg fant ut hvilken jeg har ved å ta ut cd-spilleren, fant en gul lapp som det står siemens på oppå deklset til registeret. (Den dyreste, selvsagt :? )

Da holdt det med å fjerne dekslene nede ved pedalene, rundt rattet og løsne midtkonsollen for å dra den litt ut. Registeret drar du da ut fra siden.

Det går i hvert fall med siemens da det har jeg gjort selv. Mulig det går med valeo også, men behr så går det nok ikke da den har røret på fremsiden.

http://www.koed.no --> E34 ® Nye deler ® Diverse ® Varmeapperat, Varmelegmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på hvilken type register du har. Jeg bytta mitt for noen måneder siden. Jeg fant ut hvilken jeg har ved å ta ut cd-spilleren, fant en gul lapp som det står siemens på oppå deklset til registeret. (Den dyreste, selvsagt :? )

Da holdt det med å fjerne dekslene nede ved pedalene, rundt rattet og løsne midtkonsollen for å dra den litt ut. Registeret drar du da ut fra siden.

Det går i hvert fall med siemens da det har jeg gjort selv. Mulig det går med valeo også, men behr så går det nok ikke da den har røret på fremsiden.

http://www.koed.no --> E34 ® Nye deler ® Diverse ® Varmeapperat, Varmelegmer.

Ja pokker d stemmer d, glemte d, men både behr og valeo så man ut med mittkonsolen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

takker for svar :D midtkonsollen måtte ut ja, men fant ikke ut før etter jeg hadde dradd ut hele dashborde at det bare var å "slide" radiatoren ut på den ene siden ved pedalene :roll: , ordna seg nå, ikke noe mere kjøleveskerøyk ut av varmeapparate, og den lekker ikke kjøleveske lenger, kjørte seinest i forgås 60mil uten at en dråpe forsvant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...