Eska Skrevet Juli 10, 2010 Share Skrevet Juli 10, 2010 Hei, noen her på bimmers som vet hva som må byttes for å få en m50b25 til og funke fint i en m5b20(bil) Hva må byttes? Del gjerne erfaringer o.l.! -Motor -gir -hjerne -lmm -eksos er det mer som bør byttes?? Og så, er det slik at alle bærearmer på e34 er lik, fra 518-520....-535-m5? og travers lik på 525 og m5?? Er det noe forskjell på stikkaksler på 520 og m5? lyst og ha på m5 3,91 sperrediff, noen som vet om dette går med en 525 drivaksel??? takker for svar :) Eskild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Juli 10, 2010 Share Skrevet Juli 10, 2010 Bytt komplett motor med elnett og hjerne. (lmm, hjerne, elnett (er det startsperre så få med ews boks og chip fra nøkkel)) + eksos. Gir trenger du nok ikke bytte, men mulig det er små forskjeller innvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eska Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2010 Takker for svar angående motor! Men så, Lyst og montere sperrediff fra m5 3,6 3,91 utveksling. regner med å måtte bytte til en m5 travers. Men er det noen som vet om jeg kan bruke bærearmene og stikk-akslingene fra min gamle 520? Sett litt på forskjellige bilder av delene, ser at traversen på f eks. m5 er større enn 520 og 518. er det en type for 518-520 og en for 525-m5? Noen som vet?? på forhånd takk! Eskild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juli 21, 2010 Share Skrevet Juli 21, 2010 Stikkakslene passer ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Oktober 15, 2012 Share Skrevet Oktober 15, 2012 Bytt komplett motor med elnett og hjerne.(lmm, hjerne, elnett (er det startsperre så få med ews boks og chip fra nøkkel)) + eksos. Gir trenger du nok ikke bytte, men mulig det er små forskjeller innvendig. Siden du sier han må bytte elnett og hjerne, kan du da fortelle hvorfor elnettet må byttes? Hva er forskjellene på en B20 og en B25 her? Jeg trodde de var veldig like utvendig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morgan93 Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 må ikke bytta el-nett en kompis av meg har akk hivd i m50b25 i en 520 å der bytta han ikke led nett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Oktober 16, 2012 Share Skrevet Oktober 16, 2012 må ikke bytta el-nett en kompis av meg har akk hivd i m50b25 i en 520 å der bytta han ikke led nett Han brukte altså det ledningsnette som satt i fra før eller fra donor motor? I mitt tilfelle (E34 touring) hadde jeg Simens styring på min m50b20 og donor motor var fra (e36) m50b25 Bosch styring. Jeg i mitt tillfelle endte opp med å skaffe meg ledningsnett fra E34 Bosch. Det gikk med Simens styring og ledningsnett også bare det at endel følere.. hadde andre kontakter, slik at de måtte plukkes fra m50b20 motoren og over til m50b25 motor. Jeg kjørte faktisk ei stund med Simens hjerne b20 også men var litt skeptisk til om den ga riktig verdier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå