Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vart litt interesert i å lære meir om kompressor, nåkken som har greie på ditta og tar seg tid til å skrive ? :)

Då tenker eg på samenlikning opp mot turbo - grunnen til att de er dyrare ? er de meir holdbart, kva av deler å sånt som følger med i foreksempel eit kit ?

Vuderer de på v8'aren min ( blir 4 l'en) pg e so trangt att de vertfall ikkje er plass til turbo uten så store endringar :P

eller nåkken som har ei side de går ann å lese seg opp ? :)

takker for svar :D

Skrevet

I mine øyne så er twinscrew-kompressor råere enn turbo og det som er artigst å ha. Da har man fult trykk nesten fra tomgang uansett volum du måtte ha i motoren din og momentkurven fra bunn blir feeeeeeeet :D

Sentrifugalkompressor beholder mye av responsen til en sugemotor men vil ikke kunne lade så mye som en turbo på lavere turtall når motoren har høy last. Pga selvfølgelig låst til turtallet på motor.

Blir ofte brukt der screw-kompressor ikke får plass.

Både skrukompressor og sentrifugal vil som oftest ha en mer linær effektkurve enn motorer med turbo hvis ikke også turbo(ene) er små og er godt tilpasset volumet på motoren.

Skrevet

Sant, ESS er vel veien å gå, får nok fart på V8ern din ;)

Har aldri hørt om noen som har smelt motoren pga at man har ess kit på så det skal være veldig safe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...