Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har bilen bare blitt værre og værre, og nå "nykker" (fusker) den veldig mye mellom 1500-2500 og litt på 4000. er altså snakk om en e36 318i her. (altså m40b18 motor)Dette startet på lørdag, og blir bare værre og værre

Det som vi har prøvd/byttet er:

Sjekket etter falskluft

bytta kamaksel, øljerør, ventilløftere etc.

bytta plugger

bytta bensinfilter

bytta innsugsbelg

bytta rotor og fordelerlokk

disse tingene er byttet for ca 5månder siden så det er ikke under bytta av dette som har gjort noe. Håper noen kan hjelpe

edit:Har nå oppdatert førstpost

Skrevet

Kan sjekke, men denne er også ganske ny, har vel hatt den i 5 måneder, men nå har jeg powerfilter på, uten å ha festa dette, bare lagt den oppå orginal luftfitler boks, så kan jo være den har beveg seg frem og tilbake og lagd en sprekk, skal vertfall sjekke ;) lettest å sjekke med å sprute startgass rundt belgen eller?

Skrevet

sjekket belgen i dag, men fant ingen hull som var tydlige, ikke prøvd med startgass men, bilen var også verre i dag, men den fusker bare fra ca 1000-1500 til 2500 omredninger, med en gang den kommer over 2500, så går den heilt normalt:S blir vel kanskje feil å kalle deg for fusking, når det egentlig er "rykking" som om bilen hopper fremover på en måte,

Skrevet

Har akkurat samme problem med min 325, turtallet detter på 0 så kommer det igjen. det skjer kun når bilen er varm.

eg har bytta:

veivsensor

kamsensor

luftfilter

innsugsbelg

plugger

bensinfilter

oljefilter

byttet lambdasondemenn den var brukt, vet ikke om den funket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...