Gå til innhold

Bilder fra Gatebil lørdag

Share

Anbefalte innlegg

Var på Rudskogen en tur på lørdag.. Måtte få en bil dose igjen :P Blir litt mye fravær fra det for tiden synes jeg..

Møtte igjen HowieE30, Anders87 og Torek og det var jo hyggelig! Fikk også prøvd det nye sportsobjektivet til bilkjøring.. Ble innkjøpt i mars, og er strålende fornøyd.. Det er forøvrig ett Sigma 70-200 f/2.8 EX HSM Macro objektiv, så det skulle vel være greie spesifikasjoner hvertfall.. Merker godt at jeg ikke lenger har bildestabilisatoren jeg hadde i Nikkor 70-300 objektivet mitt. Man må rett og slett være flinkere til å panorere, og den ekstra vekten kjennes også godt. Kameraet er TUNGT nå.. Man flyr ikke lenger rundt med blitz fordi det ser kult ut, hvis man ikke trenger der..

Gikk også vekk fra serieknipsing til å ta ett og ett bilde. Viste seg å være like bra, hvertfall når det samme skjer runde etter runde etter runde.. :roll:

Bildene er hvertfall her:

http://www.flickr.com/photos/kevineik/sets/72157624472720764/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ble bra, andre mindre bra.. Uansett å jeg si at jeg er stor fornøyd med objektivet (begge to faktisk, fikk også teste ut 17-70 objektivet fra Sigma)..

Ser jeg har litt å gå på panorering enda, for det merkes at bildestabilisatoren er borte.. Likevel er det herlig å bare kunne knipse i vei å vite at det stort sett ikke er noe problem når blenderen kan gå helt ned i f/2.8 på full zoom.. Før var den fort i f/6,3 på 300m for å si det slik...

Har forøvrig blitt helt forelska i Adobe Lightroom, fantastisk godt program for raw-formatet.. Og jeg merker det i ettertid at det er litt mer motiverende å hive seg på når man ikke tar serie.. Før gikk det fort 5-700 bilder på en dag, og å plukke ut de 10% som var bra tok fryktelig lang tid.. Nå når jeg fokuserer på å få det ene bra bildet hele tiden, slipper jeg unna med å se gjennom ett par hundre.. Greit å vite at utstyret funker hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...