Gå til innhold

Diagnose utstyr og løsninger for BMW.

Wolfeh
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om diagnose utstyr til

Bmw. Har nylig fått problemer med bilen

Min og siden alt av verksteder har ferie må

Man undersøke litt selv.

Har settt på litt forskjellige løsninger me n er relativt usikker på hva som funker.

Ser du får kjøpt et ledningssett med en boks du kobler til pcen som skal fungere med Carsoft 6.5.

Noen som har erfaringer med dette? Evt andre løsninger.

Tenkte å legge litt research i dette og oppdatere tråden som en innformasjonstråd for forskjellige løsninger som kan være til nytte for alle. Så hvis du har noe å dele hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan vel melde meg på her da jeg har drevet en del med dette her, carsoften fungerer veldig bra. der har du muligheter til og slette feilkoder, finne ut av hva som er feil, slette service osv. det er i vertfall de tinga jeg har prøvd. kontakten jeg har går i COM porten på maskinen, noe som er ett problem da nye maskiner ikke har dette så da må man ha USB overgang. da er det også viktig og passe på at USB overgangen står med riktig COM port oppsatt i Enhetsbehandlingen på maskinen. ellers er det stort sett bare tut og kjør så lenge man har det man trenger :wink:

er også mange andre programer man kan bruke. men så klart dette er ting som koster ei forme om man skal kjøpe de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel melde meg på her da jeg har drevet en del med dette her, carsoften fungerer veldig bra. der har du muligheter til og slette feilkoder, finne ut av hva som er feil, slette service osv. det er i vertfall de tinga jeg har prøvd. kontakten jeg har går i COM porten på maskinen, noe som er ett problem da nye maskiner ikke har dette så da må man ha USB overgang. da er det også viktig og passe på at USB overgangen står med riktig COM port oppsatt i Enhetsbehandlingen på maskinen. ellers er det stort sett bare tut og kjør så lenge man har det man trenger :wink:

er også mange andre programer man kan bruke. men så klart dette er ting som koster ei forme om man skal kjøpe de

Hvor har du funnet delene du har kjøpt? Noen spesielle sider?

Hva slags anbefalinger har du mht pc? Leste en plass at man ikke burde ha en for rask pc da det ville bli komplikasjoner med programmet, noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er berre å senke hastigheten på porten du bruker til carsoft så skal det vere null problem, den endrer ein inne på Enhetsbehandlingen pcen.

eg har carsoft liggande visst du vil kjøpe :) program + service pack og alle kablane

eg har vert fornøyd med carsoft, men kunne godt tenkt meg å prøvd bmw scanner 1.4.0 som kan gjere ein god del meir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carsoft er helt topp hvis man bare skal lese og slette feilkoder :) Ellers ere fint lite man får gjort med carsoft. Beste løsning er BMW Gt1

Er man litt nerd og er tålmodig kan man sette opp DIS og SSS til å fungere med carsoft interfacen... I Linkene merket "parked" finnes alt som trengs av info og software...

http://forums.bimmerforums.com/forum/fo ... .php?f=233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som et mest interesant er vel om man kan ta diagnose av biler. Får sjekke litt på bimmerforums om de har noen løsninger der. Men det burde vel være mulig?

Ja, definitivt det å kjøre diagnose som er mest interessant. Skrik ut om du finner ut noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i det å " ta diagnose" egentlig? Jeg skrev tidligere at med carsoft kan du lese av feilkoder og deretter slette dem ved å kjøre scanning av ecu. Er ikke det en diagnosetest? :wink:

Mener du da feilkoder som i selve motoren, eller feilkoder som kommer opp på kjørecomputer/dashboard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoder som kommer opp i dash er jo koder som sletter seg selv når det blir fikset ( sett bort i fra airbag)..så det er jo uvesentlig i denne saken. Carsoft er for å koble seg inn på ecu for å lese ut om det er feilkoder på lmm, veivakselsensor, kamsensor,lambda etc etc..alt som ikke blir vist i kjørekomputer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...