Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var litt "uheldig" med clutchen ut av et kryss her om dagen, og spant ut i 1. giret med M3'n min, og til min store forargelse er det nå en klonkelyd under bilen etter dette.

Det virker som om det nesten er noe som er løst som slår oppunder bilen hver gang jeg treffer en ujevnhet i veien. Jeg mistenker at det er mellomakselen, men i og med at jeg ikke sitter på veldig mye viten og erfaring om drivverket, trenger jeg virkelig hjelp! Vil nødig sette bilen på Sulland og få den igjen med 100 km ekstra på telleren og en regning på 20 000,-!

Er det noen som har et forslag om hva som kan ha skjedd? Eller har opplevd dette selv?

Jeg håper virkelig det er noen som kan hjelpe meg!

Skrevet

Tror hardykoblingen var sliten før jeg gjorde dette! Den klunka litt før ved giring, men nå er det nesten som noe ligger og slår oppunder bilen! Rare greier, har aldri vært borti noe slikt før!

Skrevet

Enkleste ville vel vært og jekket den opp, og sett etter selv. Om noe slår opp i bilen må det være noe som er løst, så skal ikke være store jobben og lokalisere feilen.

Skrevet

Jeg har en liten klunke lyd i min også, og jeg har bytta alt bortsett fra kryssa i mellomakslingen. Har slik lyd i E30 320en min også, og der var kryssa bytta rett før jeg kjøpte bilen.

Det kan jo være diff foringen som har ryki også. Jeg såg på min at mellomakslingen hadde vert å rota litt i traversen bak pga dårlige bakstillings foringer. Etter jeg bytta dem til poly så forplanta den klunke lyden seg litt mer i karosseriet så jeg hører den bedre.

Er den så høy at du vil kunne høre den utenfor bilen?

Skrevet

Takk for gode svar. Nå har jeg noen pointers å gå etter i feilsøking.

Larsen-Racing:

Jeg har også poly i bakstillinga, så kan kanskje være derfor jeg kjenner det så godt. Prøvde å høre om jeg hørte det utvendig, men effektanlegget bråker for mye til at jeg kan høre noe!

Bilen skal løftes opp i dag, så forhåpentligvis finner jeg feilen.

Skrevet

Bare ha den stående på garasjegulvet i gir, så skubber du bilen frem og tilbake og hør om du hører noe da. Hadde en Volvo 240 turbo tidligere, og den spiste det bakerste krysset. Tror jeg bytta to eller tre ganger på 4 år.

Skrevet

Har akkurat hatt bilen løftet opp og lokalisert problemet:

Det ene motorfestet har røket tvert av på traversen!

Så må gå til innkjøp av ny travers. Ble fortalt at det gikk an å sveise, men da bilen er helt strøken ellers, vil jeg ikke bare legge på masse svies. Da kjøper jeg heller ny!

Skrevet

Husk at det ikke er lik travers på M3 som på vanlig E30 da, og viss du først skal bytte så hadde jeg sveisa på forsterknings kit til motor festene og stab stag festene med det samme. Jeg har 5mm forsterkningsplater på min travers.

Skrevet
Husk at det ikke er lik travers på M3 som på vanlig E30 da, og viss du først skal bytte så hadde jeg sveisa på forsterknings kit til motor festene og stab stag festene med det samme. Jeg har 5mm forsterkningsplater på min travers.

Hvor får jeg tak i noe sånt? Må det egenproduseres, eller kan jeg kjøpe ferdige til M3?

Skrevet

Det satt 318/316 travers på min, hvorfor vet jeg ikke. Men M3 traversen har en plate over der som man skrur motor festet på på under siden, slik at man stikker pipa gjennom et hull om du skjønner. På vanlig E30 så er det helt åpent der.

Lurer på om ikke Koed eller GS kan selge et slikt "kit". Men på min så er det bare helt enkelt sveisa på noen plater oppå traversen, og jeg bruker den vanlige E30 traversen sammen med S50en min.

Du ser det så vidt nede til høyre på bildet her

DSC01581.jpg

Så er den søm sveisa. Viss du ser på en orginal travers så ser du at det "øret" som motorfestene sitter på er sveisa fast, men bare med et par punkt. Der kan det være en fordel å bare søm sveise der for forsterking også.

Jeg tror jeg har noen bedre bilder av traversen min på pcen hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...