Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørr du MEG, så sier jeg ja. Det er basert på min erfaring. Spørr du noen andre så sier di nei nei nei for det kommer garantert til å slite igjen.

Jeg visste ikke at min hadde 316 travers før den ble sveisa om nå i vinter. Jeg har jo hatt 215hk S14 motor med E34 530 motorfester og M535i girkasse fester uten problem. Etter som jeg har lest så er det større kjangs for at det ryker ved stive motor fester.

Jeg kjører til tider veldig aktivt og har også kjørt på rudskogen, våler og på slalom.

Skrevet

Viste ikke at M3 traversen hadde forsterkning der. Sikker på at det ikke er noe som er sveist på i etterkant?

Vet bare at det er forskjell på 4 og 6 cyl travers, der 4 cyl har en liten brakett i bakkant på passasjersiden som man fester støttestag i, som går til høyre motorfeste på 4 cyl motorer.

Det er anbefalt å forsterke innfestningene på traversen med tyngre motorer i. Har blant annet sett to engelskmenn som har rivd disse i stykker med M50/S50 motor under 'vanlig' bruk.

Hvis festet ditt har røket tvert av sier det seg selv at du burde forsterke, slik tenker nå jeg. Kan jo selvsagt være noe som har vært tuklet med før som har gjort materiale dårlig, som f.eks oppvarming, bøying etc.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Fikk på traversen i går, bilen er på veien igjen :D

Men, den traversen jeg fikk (Bestilte fra GS), var allerede forsterket. Der var de forsterkningsplatene allerede sveist på. Og det var sømsveising på hele greia. Kanskje det ble oppdaget svakheter etterhvert, og de har fikset på det ved fabrikk.

Så jeg slapp å forsterke den noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...