SSM Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Spørr du MEG, så sier jeg ja. Det er basert på min erfaring. Spørr du noen andre så sier di nei nei nei for det kommer garantert til å slite igjen. Jeg visste ikke at min hadde 316 travers før den ble sveisa om nå i vinter. Jeg har jo hatt 215hk S14 motor med E34 530 motorfester og M535i girkasse fester uten problem. Etter som jeg har lest så er det større kjangs for at det ryker ved stive motor fester. Jeg kjører til tider veldig aktivt og har også kjørt på rudskogen, våler og på slalom.
oddis Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Viste ikke at M3 traversen hadde forsterkning der. Sikker på at det ikke er noe som er sveist på i etterkant? Vet bare at det er forskjell på 4 og 6 cyl travers, der 4 cyl har en liten brakett i bakkant på passasjersiden som man fester støttestag i, som går til høyre motorfeste på 4 cyl motorer. Det er anbefalt å forsterke innfestningene på traversen med tyngre motorer i. Har blant annet sett to engelskmenn som har rivd disse i stykker med M50/S50 motor under 'vanlig' bruk. Hvis festet ditt har røket tvert av sier det seg selv at du burde forsterke, slik tenker nå jeg. Kan jo selvsagt være noe som har vært tuklet med før som har gjort materiale dårlig, som f.eks oppvarming, bøying etc.
SSM Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Den har det. Jeg hadde ikke, for jeg hadde 4 cyl travets. Jeg hadde den branketten du snakker om. http://www.pelicanparts.com/bmw/catalog ... frk_lg.jpg Her har du de platene man kan sveise på. De to med to hull i skal på oppsiden og de to andre på under siden. De to som skal på undersiden har allerede E30M3 orginalt. Det hullet du ser stikker man pipa inni for å skru motorfestet.
jørgenh Skrevet August 5, 2010 Forfatter Skrevet August 5, 2010 Fikk på traversen i går, bilen er på veien igjen Men, den traversen jeg fikk (Bestilte fra GS), var allerede forsterket. Der var de forsterkningsplatene allerede sveist på. Og det var sømsveising på hele greia. Kanskje det ble oppdaget svakheter etterhvert, og de har fikset på det ved fabrikk. Så jeg slapp å forsterke den noe!
winchester Skrevet August 5, 2010 Skrevet August 5, 2010 En splitter ny koster 4500,- hos GS + frakt. Hos Koed koster den 3700,- + frakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå