Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Tok utav termostaten før jeg byttet vannpumpen for håpte det var den, men det var det jo ikke, så har jeg bare ikke satt den inn igjen. Da har vi problemet
2maz Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Tok utav termostaten før jeg byttet vannpumpen for håpte det var den, men det var det jo ikke, så har jeg bare ikke satt den inn igjen. Da har vi problemet I tilleg til at du må huske å lufte. Sist jeg luftet E36'er var de litt kranglete. Men ikke gi deg. De gir seg tilslutt.
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Tok utav termostaten før jeg byttet vannpumpen for håpte det var den, men det var det jo ikke, så har jeg bare ikke satt den inn igjen. Da har vi problemet I tilleg til at du må huske å lufte. Sist jeg luftet E36'er var de litt kranglete. Men ikke gi deg. De gir seg tilslutt. Haha, er ikek alle BMW'er litt kranglete å lufte da? Vet noen sier det er bullshit å lufte i bakke, men jeg har opplevd det som positivt.. Og funker for meg
baremats91 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 synes det er kurrant å lufte bmw jeg, på jobben har vi en slags pumpe som settes på radiatorlokket og pumper trykk, så bare lufte i vei og etterfylle så man ikke pumper mer luft i systemet
Robbi3 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Kan du gi meg et bilde av hvordan den pumpa ser ut? Meget int! Har gått relativt drittlei av å vente på luftinga =P
baremats91 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 kan ta bilde i morra men aner ikke hvor man får tak i den, men jeg kan høre med jobben hvor man får tak i, passer alle modeller fra E30 til F10 som jeg veit om
jsr-Racing Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 ja den pumpen er super.. funker ver gang aldri problem med den.. eg hadde en sånn men den gikk i stykker men det eg har gjort for og lufte bmw"er er og få fronten så høyt som muligt(allså en bakke) og setter spyle slangen ner i ekspensjons tanken og få det tettes muligt(slik att det blir godt med trykk i systemet) og husk og ha av lufte skruen på radiatoren.. og ha varmeappartet på full guffe. og gi litt gass slik at vannpumpen får sotte opp trykk.. den siste eg byttet vannpumpe på måtte eg faktisk pumpe på slangen som går inn på pumpen virket som sto og pisket i en luft boble.. denne tekniken som er forklart funker for meg VÆr gang å lufte bmw på flat bakke tar noe mer tid. dette tar max 5 min..
Svampebob Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Skrevet Juli 28, 2010 hmm, får prøve å sette den i bakke da, men sist jeg prøvde å lufte litt, så kom det vann opp sammen med bobler? Det skal vel bare komme vann og ikke bobler i det hele tatt? Var ikke store bobler.
Robbi3 Skrevet Juli 28, 2010 Skrevet Juli 28, 2010 Du skal lufte helt til det ikke kommer flere bobler
baremats91 Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 slik ser den fantastiske pumpa ut er ukjent hvor den kommer fra, ingen på jobben som visste heller
Svampebob Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 I dag luftet vi bmw'en og parkerte den i en oppoverbakke og ting gikk bra nå ligger den på normal temperatur =) Den ble kjørt litt hardt bare for å se om den steg og det gjorde den ikke den sank heller =)
Fisher Skrevet August 12, 2010 Skrevet August 12, 2010 Sank fordi du ikke har termostat i Fikk nok mere luft i radiatoren osv Skjønner ikke hvorfor folk bærer seg for den luftinga egentlig :S Jeg lufta 320i'en min lett som bare det.. hadde spylt gjennom alle slanger osv.. brukte lufte skruen på toppen av radiatorn til lufting.. null stress Men jeg tok meg tia da.. lot det renne neddi tell det stoppa og klemte på slanger til det slutta med luftbobler osv.. hehe Forresten så prøvde kompisn min det med å sette den i bakke.. ble et helvettes styr med lufting en hel dag.. hehe så er ikke nødvendigvis til hjelp Men han stressa.. tror det er key factoren her til om du får det til eller ik
Svampebob Skrevet August 12, 2010 Forfatter Skrevet August 12, 2010 Den sank ikke helt ned, så bare at den gikk litt ned og så ga jeg litt på så var den opp igjen på normal. EDIT: Den gikk varm igjen dagen etterpå Snakket med en på GS han sa det kunne ha vært fordi jeg ikke etter fylte før jeg begynte å kjøre dagen etterpå.
2maz Skrevet August 31, 2010 Skrevet August 31, 2010 Kan du gi meg et bilde av hvordan den pumpa ser ut? Meget int! Har gått relativt drittlei av å vente på luftinga =P Når jeg blir veldig lei og forbanna, så har det hendt at vasnnslangen har havnet i ekspansjons tanken med litt trykk på. Det pleier å hjelpe på Eventuelt rett på slangen ut fra eksp.tanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå