Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva det kan skyldes, har ikke sett etter selv pga det ikke er noe stort problem(syns jeg) men hadde vert trivelig og fått vekk.

Man sier jo at rekke sekserne skal være finjustert til finger spissen

Skrevet

Har en E36 med M50b20 som jeg også kjenner rister på tomgang. Kjekt om noen har hatt dette problemet og har fiksa det.

Skal sjekke motorfestene neste gang jeg er under bilden for å se om kanskje de er modne for bytting.

Skrevet

Opplevde risting, ujevn tomgang på både varm og kald motor tidligere i sommer. Bytta plugger, ble ikke bedre, bytta lambda og alt var ok igjen. Bytta LMM i fjor, så utelukket denne i feilsøkingen (men den kan også forårsake disse problemene). Koster $50 for en ny lambda på Ebay inkl frakt

Skrevet

Lambda er oksygensensor som sitter i eksosanlegget ditt...mener den sitter rett før kat på m50. Rister den akkurat etter at du starter opp på kald motor så er det ikke lambda...den styrer ikke før etter rundt 2 min

Skrevet
Rister den akkurat etter at du starter opp på kald motor så er det ikke lambda.

Var det jeg også hadde trodd, men jeg hadde slike symptomer på min, både på kald og varm motor (var dog litt mere variasjon på varm motor, men ikke mye), byttet lambda og alt var ok.

Kjapt ebaysøk etter lambda:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Oxygen-O2-Sensor-E30-E36-318-325-M3-6421-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem518ed3175aQQitemZ350288549722QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...