Larsegutt Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Hei! Lager en liten tråd av min første bildeblogg av shining av min Fars Mercedes 200 komp AMG edition. Ser i ettertid jeg kunne tatt litt flere før og etter bilder, men men. Allerede til å begynne med var jeg ivrig å komme igang, så glemte å ta bilde fra utgangspunktet. Har bilder ifra da bilen var ferdig avfettet og tørket. Slik så den ut da, OK på litt avstand. Etter litt nærmere inspeksjon så viser den en mørkere side: Et av 4 handtak. Hologrammer å swirls om hverandre. Forurensinger i lakken, her skulle clayen vært. Men hadde gått tom for det. Mye vaskestriper fra bruk av skitten svamp Produktene: Avfetting: - Prickbort spray på tørr bil, avspyling med høytrykk - Prickbort avfetting med handvask å MG washmitt - Bilberry felg vask blandet 2:5 Korrigering: -MG Scratch x 2 -Swissvax cleaner fluid Polering: - Scholl S30+ med uber orange pad Beskyttelse: -Auto Glym Extra Gloss Protection -Auto Glym Instant Tyre Dressing -Auto Glym Bumper Care Voks: -Swissvax Concorso + div microfiber. Bilen trengte igrunnen å clayes, men jeg hadde gått tom. Samt jeg skulle gjerne hatt Scholl S17 på enkelte områder, men siden jeg skulle gjøre dette på 1 dag så vart det denne oppskriften. Far var mer en fornøyd uansett! Det ene 50/50 bilde jeg hadde etter 1 omgang med MG Scratch. Under sidelistene på bilen måtte jeg gå over 2-ganger med MG å siste med Scholl 30+ før jeg vart fornøyd. Resultatet: Takk for titten! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Det gjorde virkelig nytte det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjekk82 Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Steike flott mannj,, tenke Pam blei bra stolt av sin flinke sønn;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Juli 13, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2010 Ja nei det var han fra før hehe.... Fornøyd vart han! Men mest dårlig samvittighet fordi jeg gjor det. Sånn er det når han ser på polering som en plikt å et ork, men jeg ser på det som en liten hobby Kjekt uansett å teste ut litt produkt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Hvordan bruker du MG schratch x2 for å få slike resultater? Jeg har såvidt forsøkt den en gang, men synes ikke det ga noe effekt. Hadde håpet det ville kunne få bukt med endel av vaskeripene, og de vanlige ripene under/inne i dørhåndtaket, slik som her, men den gang ei! Vær snill og opplys meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
code13 Skrevet Juli 13, 2010 Share Skrevet Juli 13, 2010 Knall bra! Ser at jeg må opp i produktklasse hvis jeg ønsker blankere bil! Dette var jo speilblankt! Godt jobbet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 Hans W: Jeg brukte roterende maskin, type Best Tools. Bra nok maskin til meg på mitt nivå ennå. Får se om det blir en skikkelig maskin visst jeg tar steget videre i denne prosessen. Jobbet med produktene i våt form med maskinen, lot det tørke, for så å ta det vekk med microfiber. Det var bare på dem verste områdene jeg brukte MG schratch. Den etterlo hologrammer, så måtte som nemt ta enkelte områder 2 ganger med MG og det 3 steget med s30+. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet Juli 17, 2010 Share Skrevet Juli 17, 2010 Du bukte maskin på MG schratch også altså. Jobbet bare med den for hånd jeg. Hva mener du med at du jobbet med produktene i våt form? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsegutt Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 Stemmer. Det jeg mente var at jeg legger på produktet med maskina, og polerer med det FØR produktet tørker til et grått belegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå