123bmw Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 Har byttet motor på min e30 (83 modell), fra en m20b20 med firkantet motorkontakt til en m20b20 med rund motorkontakt. Har loddet om ledningene på motorkontakten, men vet ikke om jeg har gjort dette riktig siden det jeg ikke måler noe spenning inn på styreenheten (måler på den lille kontakten med 3 ledninger rett før styreenheten). Motoren har gnist, men det virker ikke som om den får bensin. slik har jeg koblet om motorkontakten: Firkantet kontakt Rund kontakt Stikk nr: Stikk nr: 1. D+ Generator ladekontrolle 1. D+ generator ladekontrolle , blau 2. Sta olniveau 2. Stat olniveau , blau/weiss 4. FT fehrntermometer wasser temperatur 4. FT fehrntermometer wasser temperatur braun/violett 6. 15s spennung (blir for mye å skrive) 6. 15s , grûn/weiss 7. EP Elekt. kraftstoffpumpe 13. EKP elekt. kraftstoffpumpe , grûn/violette 8. 50 spennung beim annlasten 18. 50 spennung beim annlasten , schwarz/gelb 10. 15u spennung (blir for mye å skrive) 7. 15u , grûn 11. A diagnose airbag (loddet ikke denne) 15. dyn olniveau dynamiche 10. dyn olniveau dynamiche 16. ol oldruck 5. oeld oldruck ,braun/grûn 17. SI service intervall ruckstellung 11. SI service , weiss/grûn jeg fant ett bilde der det står att det slik det skal kobles. Men er som sagt ikke sikker på om dette er riktig, siden bilen ikke starter. Jeg vet att dette er gjort mange ganger før, så noen derute har endel erfaring med dette. Setter pris på all hjelp!
Morty999 Skrevet Juli 13, 2010 Skrevet Juli 13, 2010 prøvd å bytte om 6 og 10 ? eller har de lik fargekode på begge sider ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå