Gå til innhold

Re: Effektanlegg fra GSbildeler ( testet- tilbakemelding)

hardrocxsludge
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt effektanlegg fra GSbildeler til rekkeseker :)

Har kommet så langt at jeg har fått montert ferdig midtre lydemper, men derifra fatter jeg rett å slett ikke hvordan jeg skal få montert sammen midre lydemper og bakre lydemper !

Som dere ser på bilder nedenfor her :

33190.jpg

hvis dere ser for dere flensene man skrur sammen med originaleksosen med så er det jo samme prinsippet på dette etter hva jeg har skjønt !

men det som er rart som dere ser på bilde er at det er 2 flenser på bakre lydemper, men på midtre lydemper er det kun 2 flens og på andre siden er røret bare tynnet litt .

trodde først at det hadde løsnet en flens under frakt, men ser på bildet at det ser helt likt ut !

det følgte også med en pakning som jeg regner med skal settes på den siden hvor begge flensene kan skrus sammen .

Men er egentlig USIKKER på hele den delen der til slutt .

TAR GJERNE IMOT TIPS ELLER EN ENKEL GUIDE FRA EVENTUELT DE SOM HAR MONTERT ET SLIKT ET FØR FRA GS .

Tenkte å høre her før jeg sendte mail til GSbildeler for er mange skarpe kniver i skuffen her å går ;) .

Takk for svar

Mvh Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

originaleksosen som satt på bilen så satt flensene fast på midtre lydemper og lå mot en kant helt i enden slik at den ikke gikk an å ta av, og akkurat det samme på bakre lydemper !

Men det dere mener er at på ene røret så sitter jo begge flenser fast . der skal det sitte en pakning og bare skrues sammen, og andre røret der hvor det kun er en flens, så skal jeg tre på en flens til ( som jeg kjøper ) på midtre lydemper ( som da ikke har noen kant å ligge mot og bare kan dette av som den vil ) og skru den sammen med den andre flensen i en pakning ?

Den har jo da egentlig ingen virkning da den bare henger å dingler siden den ikke har noen kant på midtre lydemper å skru seg mot ?

Eller er det sånn at når jeg strammer den så klemmer den pakningen sammen og da setter pakningen seg tight til røret ?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, tenkte bare gi en tilbakemelding på hvordan anlegget funket !

er meget fornøyd med lyden og draget :) .

høres ikke ut som noe jalla anlegg, er litt særegen og skarp sekser lyd ;) !

Ser også utrolig bra ut med grenrørene foran i det nylakkerte svarte motorommet :) .

litt vanskelig å tilpasse det et par steder med er man 2 stykker så greier man å vri det på plass !

trenger også å bore hull i flenser fra overgangen ved grenrørene .

Det er en overgang fra 2 til ett rør, også kommer det en skjøt .

I skjøten der er man nødt til å bore litt , men null problem, bare ha utstyr tilgjengelig !

Ellers merker man forskjell i draget .

Har ikke prøvd bilen så mye da den er under bygging, men merker forskjell fra original til effektanlegg, men kan ikke uttale meg så mye om bunn, midt og toppdrag da jeg ikke har testa så mye !

Er forøvrig en m52b28 med chip, kammer, letta svinghjul, letta pulleys og effektanlegget som brukes nå, og er helt ok fornøyd med det foreløpig .

Eneste jeg skulle endret på var utløpene bak , syns oppoverskråingen på rørene stakk litt langt ut !

Så jeg kommer til å kappe vekk skråingen å kjøre de rett ut, men ellers tipp topp tommel opp ! :)

Joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...