Hemray Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Hei. Her om dagen kjørte jeg en tur på ca 14 mil. da jeg var på vei hjem hørte jeg en merkelig lyd fra bilen.. Det hørtes ut som om eksosen ble slepa etter bilen omtrent, akkurat som at noe metall subbet ned i bakken. Men da jeg svingte inn på en busslomme for å sjekke dette, så dauet motoren i det jeg svingte inn.. Så røyk det fra motoren( Har gåen temp måler så får ikke sett når den blir varm) Jeg lot bilen stå litt.. så fikk jeg noen til å komme med noe varmt vann som jeg helte på radiatoren. Problemet virket nesten løst, Men da jeg kom meg hjem så tenkte jeg at jeg skulle lufte litt. Men i det jeg skrudde opp Lufte skruen på radiatoren så var det et enormt trykk der.. Det sto en røyk stråle som spruta opp av lufte tappen på Radiotoren.. Da slo jeg av tenningen å lot bilen sto å kjøle seg ned. Etter å ha latt den stå i 5 timer, så startet jeg den igjen, da gikk den fint... så jeg helte på mere vann, men etter at den bare hadde stått 5 min på tomgang så begynte det smått å ryke/dampe ut der hvor du lufter radiotoren.. Noen som vet om det er toppen eller vannpumpa ? Det er ikke vann i oljen, det kommer ikke mye røyk ut av eksosen.. jeg har også tatt ut termostaten.. men problemet var fortsatt der.. noen som vet om det kan være vannpumpa ? (Beklager om det er mye feil her, men jeg er ikke noe mekanikker selv så jeg har ikke så peiling.. skal ikke akkurat melde meg feilfri ) Takk
hardrocxsludge Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Om vannpumpa er gåen så skulle det rent vann under bilen ! Har akkurat byttet denne på en av bmwene mine ( en 320 m50) i alle fall pumpene som sitter på m50 motoren har en såkalt sladreventil som begynner å lekke litt smått før selve pumpa går til H... så er ganske enkelt å se om den er gått, hvis toppen eller toppakningen har gått ville det jo minket på vannet eller så ville du merket vann i oljen eller olje i vannet . Så er vel ganske liten sansynelighet for det også hvis du ikke har sett noen symptomer der . Om det er vann i oljen kan du se på oljelokket eller peilepinnen om det er gult bellegg der . Er ikke unormalt at det damper fra lufteventilen når du lufter, husk på at vannet der er 90 grader varmt og selvfølgelig damper det i friluft da, så slipp ut alt trykket, og hell på vann og fortsett slik til det kommer vann ut av lufteskruen .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå