dunderdo Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Jeg har en 320d som ikke drar lenger. Det er ikke lmm som er gåen og EGR ventilen er skrudd av og erstattet av ett rør. Problemet oppsto etter en kort kjøretur, etter en stund fikk den en hoste på høye turtall, Når jeg var kommet hjem ville ikke bilen dra i det hele tatt. Har kjørt den ca 20 mil siden dette problemet oppsto. Tviler på att det er dieselpumpen? Symptomene er: -Drar fyktelig dårlig på lave turtall -Bruker myyye diesel Jeg tok av dekselet som er over motoren. Der ser jeg att det ligger diesel rundt dysene? Har sjekket med diagnose kontakten, den sier det er problemer med crank sensor, den er nå byttet samt ladetrykksensor og den drar fortsatt dårlig Hva i alle dager er dette???
dunderdo Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Skrevet Juli 16, 2010 Jeg trodde jeg hadde utelukket lmm pga jeg lånte lmm til en kompis av meg. Etter å ha snakket med han på tlf for 30min siden viste det seg att holder på å bytte lmm??? Jeg stakk innom for å prøve den nye lmm hans..... Funka greit den for å si det sånn.... Tror han ikke skjønte helt hvorfor jeg skulle låne lmm hans her om dagen, den var jo gåen?!?! Det sa han ingenting om
Gjest Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 sånn jeg tolker det har han funnet ut av det. Det var defekt lmm (som vanlig).
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 Pass bare på at om du bytter til en LMM av nyere type så må du omprogramere styreenheten for å få fullt utbytte av den nye LMM
dunderdo Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Pass bare på at om du bytter til en LMM av nyere type så må du omprogramere styreenheten for å få fullt utbytte av den nye LMM Den går så det suser etter fordi jeg altid bestiller lmm med samme serienr
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Mener den gamle var gått ut av produksjon og erstattet av en nyere type der omprogramering måtte gjennomføres før du fikk full effekt.
dunderdo Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Skrevet Juli 29, 2010 Mener den gamle var gått ut av produksjon og erstattet av en nyere type der omprogramering måtte gjennomføres før du fikk full effekt. Jeg har aldri kodet om noe pga lmm bytte? Jeg har kun bestilt lmm som har samma nr som den jeg hadde fra før? Det eneste jeg vet er att det finnes sikkert 20 forskjellige typer. Men må jeg kode om fra den gamle til den nye hver gang? Å hvis jeg ikke har koda om lmm går bilen som et dass? eller?? Jeg synes ikke bilen min er noe kvass med tanke på att den faktisk er chipet 166hk/360nm Den trekker som en orginal fra 0-100 iaf? ca 10sec?
Kristi@n Skrevet Juli 29, 2010 Skrevet Juli 29, 2010 Litt info om reprogrammering kan du finne her: http://www.air-mass-meter.com/2008/bmw/ ... ng-needed/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå