Gå til innhold

Bilen starter ikke

Hitokiri
 Share

Anbefalte innlegg

E39 523i, automatgir:

Det begynte med at jeg ikke fikk nøkkelen ut av tenningen, men jeg er usikker på om det har noen sammenheng med dette problemet.

Når jeg skal starte motoren skjer det ingenting. Først trodde jeg det var noe med startsperra, men etter å ha kjørt en diagnose med Carsoft er jeg ikke lenger så sikker.

Disse feilkodene får jeg:

Single diagnosis DME / DDE - Status: ERROR !

203 Ignition system / Oxygen Sensor

202 Control unit

18 Changeover valve, DISA Butterfy

Single diagnosis EGS - Status: ERROR !

19 Solenoid valves : MV2 : lock MV, MV of WK.

Single diagnosis LCM / CCM - Status: ERROR !

24 Communication with the xxx module

40 Thermical Oil Level Sensor

Kan det være at en av disse kodene gjør at jeg ikke får start på bilen? Tenker spesielt på EGS-feilkoden, som jeg har forsket meg frem til at betyr:

Solenoid Valves: Magnetic valve 2: lock Magnetic Valve, Magnetic Valve of torque converter lock-up clutch

In extreme cases the lockup converter will try to keep the vehicle moving as you try to stop at a stop light, or will stall out and die.

( http://ezinearticles.com/?Torque-Conver ... &id=113485 )

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies at jeg tror problemet også kan være i forbindelse med tenningslåsen eller startsperren, siden jeg ikke får nøkkelen ut av låsen eller start på bilen... Hvor sitter den her saken i nøkkelen med koden til startsperren, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går i hele tatt motoren rundt når du vrir om tenningen ?

Hvis ikke så tror jeg automat kassen har låst seg, mange biler man ikke får ut nøkkelen fra tenningslåsen om ikke girkassa står i park, og når du vrir om tenninga når den ikke står i park, skjer det jo ingenting !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...