bmw98 Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 Har en BMW E39 - 98 mod - 5-serie.. Den driver å hopper ut av første giret når jeg skal til å kjøre.. noen som vet hvorfor dette skjer og hvordan jeg kan fikse det? Jeg får heller ikke opp passasjerdøren fremme.. Hvordan får jeg tilgang til låsesystemet når døren er igjen? er dette mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 manuell gear? Slitte synk ringer tenker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw98 Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2010 er manuell gir ja.. er dette avansert og kostbart å skifte? eller kommer en til under dekselet inne i bilen? vet du noe som døren også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode.nod Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 vist den hopper ut etter du har fått den i gir, så tviler eg på at det er slitte synkroniseringsringer som er problemet. Er diversse fjører og kuler som holder giret på plass, fjærene kan bli slakke. Girkassen må ut og demonteres fulstendigt. Du skal slite med dørå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw98 Skrevet Juli 16, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2010 ja, det er det som skjer.. at den hopper ut etter at jeg har fått den i gir og begynt å kjøre.. er nok veldig problematisk og komplisert å demontere hele greien, og kanskje greit å kjøpe en ny girkasse? takk for den! sliter med den allerede.. ingen tips for å få den opp?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LK Skrevet Juli 16, 2010 Share Skrevet Juli 16, 2010 Ikke sikker på om det er slik på Bmw,men hvis andre biler hopper ut av gir har ofte feilen vært slitte foringer i opphenget eller bøyde stag fra spaken og ned i kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audibils4 Skrevet Juli 17, 2010 Share Skrevet Juli 17, 2010 Har samme problemet på min og, noen ganger merker jeg meg og at skiftet mellom 1 og 2 kan være litt tregt, akkurat som at clutchen ikke er helt inne, å bytte kasse er èn ting, men du har jo ingen garanti for at den du bytter til har eller vil få samme problemet i nær fremtid, etter som jeg har søkt og lest meg frem til, så er visst dette et ganske vanlig problem- men jeg har ikke funnet noen konkret løsning. Det billigste og enkleste jeg har tenkt å gjøre, er å skifte olje på kassen, så får jeg ta det derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw98 Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2010 hmm.. Det er tydeligvis mye som kan være galt.. Kjedelig! Du sier noe der audibils4.. Er ingen garanti for det.. Tror du det kan hjelpe på å bare skifte oljen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tarjeisu Skrevet November 16, 2010 Share Skrevet November 16, 2010 Jeg har samme problem. Treg girkasse. Hjalp ikke etter bytting av olje og heller ikke bytting av clutch. Spesielt ille når den er kaldt. Hadde satt pris på om forslag til hva som er feil. Kjøpte den for 3 år siden, og da merket jeg ingen problemer (var veldig lett i gira). Har heller ikke kjørt spesielt belastende på gira, så skal ikke være slik grunn til feilen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå