Gå til innhold

Bmwschwartz e30 4dørs sedan 318(316)

Julianv
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en E30 316 med m40b18 motor i som skal selges når den er godkjent. Ble eu-godkjent i februar i år, noe for sent, og bare 3 mnd etter jeg fikk den eu-godkjent så ble jeg stoppet i teknisk kontroll pga senk. Så var det avgårde til bt for full sjekk, og det var nå den 12 Juli. Lite feil sa han, men fremdeles noe.

Eksosanlegg - jeg har nå byttet til nytt fra lambda og bakover, med simons cat-back-system til denne motoren.

Senket 60/40 - skal fikses når lønning kommer

Dårlig parkbrems. - skal fikses iløpet av helgen.

Ellers kunne de ikke finne noe annet enn løst deksel over pedaler som jeg har fikset nå.

Med andre ord, bilen er rimelig strøken teknisk, men ser litt shabby ut pga rusten framskjerm, en medium bulk i baksjerm og litt overflaterust på høyre kanal. Har sandblåst den andre, grunnet og lakkert over så der er det tett og fint i mange år :) Kan ta den andre også, mot litt tillegg i prisen.

Årsavgift betalt, skilter står på og selges så snart jeg får den godkjent igjen hos Biltrangsynte.

Følger med orginale 14" vinterhjul med gode dekk og 15" hvite sommerhjul med så og si nye dekk på.

Det negative med bilen:

- Viskosevifte gåen, byttet til elektrisk med bryter. (kan legge opp med termostat om ønskelig vis kjøper betaler for termostaten som koster 250kr)

- Lysene er lagt opp med strømtyv og relè fra parklys med bryter i bilen for å slå av nærlys.

- Fjusker på varmstart (mest sannsynlig en dyse som er slitt og lekker, men kan og være en kjølevannstemperatur-sensor til hjernen), men dette er ikke noe problem. Er bare å gi gass de første 15 sekundene på varmstart.

- Utløserlageret er trolig gåent på clutchen, for pedal rister litt. Ikke noe problem å kjøre med, tidligere eier hadde kjørt med det i 2 år. Kan også være gåent motorfeste. Har egentlig ikke gjort noe med det fordi det ikke lager ulyder eller noe.

- Tullete temperatur-viser. Den viser ofte at den er varmere en den er, men er bare å slå den en gang så detter den ned på normalt. Har målt med annen tempmåler, og den blir ikke varmere selv om måleren i bilen viser det.

Ellers kan jeg nevne at alle bærearmer i for og bakstilling var ny i høst, utenom foringene til travers som kanskje bør byttes snart. Ikke mye lyder, men girer man litt fort så kommer det en liten ulyd.

Begge hjullagre forann er nye, to nye bremserør forann, så og si nye skiver og klosser, ny regreim, vannpumpe, termostat og alle løpehjul og strammehjul til regreim for under 7000km siden.

kan også nevne at tidligere eier pusset og sandblåste understellet og tectylerte i slutten av sommeren 2009. Den har fått ny olje 4 ganger på motor siden jeg kjøpte den, samt filtre for å rense skikkelig. Motor tikker en del, men normalt på m40-motorene. Har roet seg litt siden jeg renset motor skikkelig.

Er også ny olje på diff og girkasse.

Er nok mye mer som jeg ikke kommer på akkurat nå.. :P

Bilen er forresten gått ca 233 000, selv om speedo sier 320(byttet fra en annen bil for å få turteller) Orginale følger med (175 000) og tidligere eier hadde kjørt ca 45 000 etter byttet og jeg har kjørt den 7000.

Motor og gir i god stand, men bør kanskje bytte ventilløftere snart(?)

Kom med bud!

kan kontaktes på 95016401 / julianv91@gmail.com / PM

Bilder kommer så snart bimmers virker igjen.. Kan ikke legge til bilder/se bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opp med seg.. Bilen skal inn ca om en uke, og da er den godkjent av selveste Biltrangsynte ;) Var eugodkjent i februar/mars i år, og nå blir den godkjent av bt også. Er ikke mye tekniske feil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må nok opp i pris du :mrgreen: Prisantydning er 20 lapper, men alle bud vurderes. Forresten, nye hjullagre framme begge sider. Glemte vist å nevne det tror jeg! Er helt sikkert mer også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...