stiane28 Skrevet Juli 16, 2010 Skrevet Juli 16, 2010 ømsker å kjøpe svart skinninteriør til bmw e28.. framstoler og baksete gji meg et pip visst du har
Positiv Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Hei Det samme har jeg prøvd og få tak i, over lengere tid. Men jeg har gitt opp. Skulle man komme over noe, er det som regel slitt. og dyrt. Så har nå bestemt meg for og sette inn et fra en e34. Har fått tak i strøkne el. m5 stoler med memory, og mangler nå baksetet med nakkestøtter, og belter. Dørtrekkene trekker jeg om selv med skinn. Men lykke til, håper du får bedere treff, enn jeg fikk Mvh Bent
stiane28 Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 hehe ok:) har dørtrekk i skinn fra m5 e28 fra før av æ men passa det ifra e34 rett over da? ang. baksete osv? mvh. stian
Positiv Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Hei Stian Når det gjelder fram setene, har e34 en vippefunksjon, og ikke to rene hull framme som på e28. Men der har jeg tenkt og bruke vinkelsliper, og kappe av to plugger, som sitter på hver side av stolen, så ta bort festet for vippefunksjonen. Og så borre opp det hullet som er under, så det passer med bolten fra e28. Vil legge skiver imellom ramme og feste i gulv, slik at det blir lik høyde, som bak. Festene bak på stolene skal være bolt on. Når det gjelder ryggen, har e28 to hemper som festes til ryggen. Her er det noe anderledes på e34. Men da jeg ikke har fått skaffet meg baksetet enda, vet jeg ikke hvordan det ser ut. Men det lar seg tilpasse. Hjørnene på ryggen strekker seg noe mere ut på e34 enn på e28. Så der har jeg tenkt og kontakte en salmaker, og se om det går ann og felle det inn noe. Du kan bruke det som det er, men ytterkantene på ryggen vil ta borti dørhåndtaket, ved lukket dør. Skal legge ut bilder når jeg har fått innstalert setene. Sikkerhetsbeltene å e28 går i ytterkant av setene, som du vet. Mens på e34 ligger de nærmere sentrum av ryggen. Da tenkte jeg oh montere en rund lampe , der hvor øvre feste til beltet på e28 ligger, og montere det slik, at de går av og på ettersom man åpner og lukker dørene. Nakkestøttene på e34 sitter i setet, mens på e28 er de dyttet ned i konsolen bak setet. Vet ikke helt enda om jeg skal trekke om matten som ligger der med skinn, eller dekke hullene hvor nakkestøttene har sittet, på annen måte. Dette var kort forklart på hvordan jeg har tenkt og gjøre det. Det er første gangen jeg gjør noe slikt, men det gjelder jo forøvrig alt jeg har gjort med bilen tidligere også. Men jeg er helt sikker på at det kommer til og bli meget bra. Ha en fortsatt god dag. Mvh Bent
stiane28 Skrevet Juli 17, 2010 Forfatter Skrevet Juli 17, 2010 Takk for all informasjon bent det var mykjy æ ikkje vist om der visst æ ikke finner et skinninteriør til e28 så blir æ nødt til å prøve på det samme som du skal så det har vært fint om du kunne holdt meg oppdatert visst det er noe mere du finner ut om saken alltid nyttig med informasjon om slikt håper det ordner seg med ombyggingen din regner med at æ må gjøre en slik ombygging selv, siden det er så å si helt UMULIG å finne skinn interiør til e28 men håper jo å finne et da har vært på utkikk etter det i over ett år nå men men mvh stian.. God helg
Positiv Skrevet Juli 17, 2010 Skrevet Juli 17, 2010 Hei igjen Stian. Jeg har vært på utkikk etter e28 intr. flere år. Men som sagt for dyrt, eller for slitt. Så er også nyere e34 intr. av bedere kvalitet, gjenomført. Skal ta en masse bilder under monteringen, så du skal få full oppdatering, av hvordan jeg har gjort det. Så er det sikkert ting du kan forbedre i forhold til hvordan jeg har gjort det. Da du eventuelt kan ungå feil jeg begår. Har ikke gjort dette tidligere, og det er lite innformasjon og få tak i om emnet. Jeg setter i gang med monteringen, når baksetet er i hus. Men noe tid vil det ta, da jeg samtidig skal bytte ut taktrekket, og da må soltak og vindu bak tas ut. Og jeg kan ikke si at jeg gleder meg til og ta ut soltaket igjen, som er av glass. For sist jeg hadde det ute, for og skifte vaiere, slet jeg en god del med og få det til og fungere som det skal. Men, men. Utfordring. Kommer tilbake, ha det bra. Mvh Bent Men det kommer nok til og bli Konge Stian. Trust me
stiane28 Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 ok trasi å få tak i slike interiør da skjønner jeg men får håpe på det beste håper du holder meg oppdatert om ombyggingen,, spennede å få se korsn det blir regner med at det blir rått (Y) hehe mvh stian
sponplat Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Hei, Har ett svart skinn interiør i min E28 535, som jeg tengte å ta ut av bilen, og selge.. det er svart og ikke mye slitt.. men er ikke sikker på hva dette er vert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå