Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Siden i vinter har bilen vært ujevn på turtallet når motoren er kald ved lav fart og tomgang, en gang kvelte den seg til og med. I det siste har turtelleren også vært veldig rar, da den av og til vipper 500rmp opp og ned, og hvis jeg gasser på, går den først 500rmp ned før den reagerer på gasspådraget, mens motoren har riktig reaksjon. Verdt å få med at jeg diagnostiserte den (før feilen med turtelleren) og det var lagret en feilmelding om at det var signalfeil på en av lambadasondene. Bensinforbruket er det samme.

-Styreenhet til gasspjeldet?

-Lambadasonde?

EDIT: Glemte å ta med at det er en 320ia E46 M52

Tusen takk for svar !

Skrevet
Har du feilminne på lambdasonden er det bare å få den byttet siden dine symptomer stemmer rimelig overens med gåen lambdasonde.

Tror jeg må si meg helt enig i den,lite trolig at det er tempføler iallefal.

Skrevet

Når jeg leser trådstarters forklaring er det vanskelig å tyde om det ugjevne turtallet han har opplevd i det siste er på kald eller varm motor. Men når jeg tenker meg om mener jeg å ha lest om en annen person som hadde lignende problemer. Han hadde falskluft, noe som kanskje stemmer mere med problemene på kald motor.

Skrevet

det stemmer at lambda ikke begynner å "virke" før motoren når driftstemp. så er nok ikke den. Men du kan jo prøve å koble den ut, og se om den endrer gange. Gjør den det, og gangen blir værre, er det ikke noe galt med lambdaen.. Prøv å bytt termostat ja:)

Skrevet
Når jeg leser trådstarters forklaring er det vanskelig å tyde om det ugjevne turtallet han har opplevd i det siste er på kald eller varm motor. Men når jeg tenker meg om mener jeg å ha lest om en annen person som hadde lignende problemer. Han hadde falskluft, noe som kanskje stemmer mere med problemene på kald motor.

Hei!Problemet med ujevne turtall ved kjøring i det siste skjer på varm motor. Ved kald motor derimot, har den veldig ujevn tomgang og kjøring under 20km/t ca.

Takk for tipset! det kan jo være 20 forskjellige ting.. :(

Skrevet

Lambdaen har forvarming før motoren blir varm. men har hatt samme problem med at bile jager på tomgang når den er defekt.. ville byttet den først. det er en slite del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...