Simpel Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Hei, Har bestilt nye bremsecalipre til frambremsene. De kommer når Vårherre og Koed vil. Går det an å bare bytte caliprene eller må slangen og det første bremserøret også byttes ut? Tenker da på om det er noe tetninger/flenser i bremseslangen til calipret som bare "virker en gang". Siden jeg muligens har dratt til meg noen caliperguruer med denne posten: Hvordan virker et caliper. At de klossene klemmes sammen av hydraulisk trykk fra bremsepedalen skjønner jeg, men hva får de til å gå fra hverandre igjen? Takker for alle svar og ha en fin dag allesammen!
Morty999 Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 slangen er bare å skrus av. den har gjenger og skrus neddi kalipern. stemplene går frahverandre når du slipper opp bremsen for da suger den væska tilbake
JTS77 Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Det er pakningen til stempelet som drar det tilbake. Den er litt spesiell.
camxer Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Siden du holder på med det samme som jeg og kommer sikkert til å ha samme problemet som meg, låner jeg tråden til ett spørsmål Har et ganske så stort problem med å løsne boltene som fester bremsecaliperene til fjærbeina (nr.4 på bildet i linken) fordi de sitter så innihelv... fast. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10 Noen tips på å løsne de? Har tenkt på å varme de opp med gassbrenner, men vet ikke om det er så lurt,
Simpel Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 Det du trenger er moment. Har du mulighet til å komme deg under bilen, smøregrav eller noe sånt? Da er det pipeverktøy og en jernstang som gjør susen. På framhjulene kom jeg til med muttertrekker, den gikk på når jeg svingte hjulene.
håkon_w Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 muskler og lang (latsmanns)arm. bruk gjerne ekstra rør for mer moment. og det kan lønne seg meg 6kant pipe, så ikke bolten rundes så lett. Jo rettere vinkel du kan få på armen, jo lettere går det. og til trådstarter: bare å skru av slangen på på caliperen. det er omtrent samme prinsipp som lufteskruen
camxer Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Har kun støttebukk og en garasjejekk som klarer ikke å løfte særlig høyt. Skal se om jeg finner en forlenger, men må nok få bilen ned igjen før jeg svinger hjulene, siden jeg satset på å løfte en side om gangen. Forresten, hvor er den beste plassen å sette støttebukken på fremme? Takker for hjelpen Simpel
håkon_w Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Jeg pleier å sette dem på den bjelken under motoren, bærebruene er festet i hver ende, og bjelken bak som traversforingene er festet i
Simpel Skrevet Juli 18, 2010 Forfatter Skrevet Juli 18, 2010 For å få av bolter kan du og bruke stor hammer på pipeverktøyet. Det funket her. Hm, tror jeg endte opp med 3 forskjellige metoder på 4 hjul, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå