GVB Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Heisann. Jeg har en bmw 520, 1998 modell som starter treigt på kald motor. Jeg har hatt to bilmekanikkere til å se på problemet, og har trålet nettet for svar på hva det kan komme av. uten særlig hell. Derfor hendvender jeg meg til dere i håp om at noen her har peiling på hva det kan være. Bilen oppfører seg på følgende måte: Første gang jeg vrir om nøkkelen står den å kimmer i 3-5 sekunder, før den starter. Når jeg først har fått start på den kan jeg skru av bilen og starte den med en gang, og da starter den uten problemer! Bilen trenger ikke stå mer enn 20 minutter før problemet dukker opp igjen. Jeg har nettopp hatt en stor service på bilen der jeg skiftet alt av filter , plugger, batteri +++++. Men det hjalp ingenting. Jeg fikk et tips om at det kunne være lekasje i dysene, og ble fortalt at jeg kunne prøve å vri om tenningen et par ganger før jeg starter den, for å se om det hjalp, men det gjorde det altså ikke! I følge diagnosen på bilen er alt i skjønneste orden. Er det noen som har noen forslag til hva dette kan komme av? alle tips mottas med takk, da jeg begynner å bli rimelig desperat!
Ballder Skrevet Juli 18, 2010 Skrevet Juli 18, 2010 Jeg vet at kamaksel sensor kan gi slike symptomer dersom den er deffekt, men det må bare prøves siden du ikke får feil på den ved avlesing.
ruf0 Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Sjekk om bensinpumpa starter når du vrir om tenning, den står under baksete. hadde akkurat samme problem som deg og jeg byttet tenningsmodul til 600kr, og etter det starter den lett uansett kald eller varm motor
GVB Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Bensinpumpa skal være i orden den. Jeg leverte bilen inn på bmw merkeverksted og de klarte heller ikke finne utav det. Diagnosen viser fremdeles ingen feil. De har testet pumpa, dysene, pluggene og batteriet og alt fungerer som det skal. det er byttet kamakselsensor, luftbelg og noe relee og fremdeles like tregstarta. Verdien av alle sensorene er også kontrollert uten avvik. Så det eneste jeg fikk utav den turen var en regning på 5000 kroner. Dersom noen der ute har mer peiling på bmw enn "ekspertene" på merkeverksted er det bare å komme med forslag. Mottas med takk!
Ballder Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Jeg ville da prøvd og byttet veiv sensor også uansett hvor god den gamle er i henhold til målinger. Utover det, så kan jeg ikke skjønne annet enn at den muligens kan få feil verdier til hjernen hva angår f.eks. vanntemp/luft temp, som igjen kan gjøre at den gir for mye, eller lite bensin i start øyeblikket. Jeg aner desverre ikke hvor disse sitter.
GVB Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Skrevet Juli 27, 2010 Det er også byttet veiv sensor uten at det løste problemet. I følge en mekanikkerkompis har ikke den bilen tenningsmodul. nå fant jeg ut i dag at dynamoen ikke lader ordentlig, så den skal byttes i morgen, men kan ikke forstå at den skal ha noe med startingen å gjøre. Batteriet var nytt for en uke siden, og antar at det er helt fullladet når det er nytt.
Ballder Skrevet Juli 27, 2010 Skrevet Juli 27, 2010 Den har vel som e34 med m50 motor, en hjerne som styrer alt inkludert tenning, så den har jo på en måte tenningsmodul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå