Marius1991 Skrevet Juli 18, 2010 Share Skrevet Juli 18, 2010 Har en BMW E36 1994 318i. I det siste har noen merkelige symptomer dukket opp, når jeg svinger i høye hastigheter, altså 70kmt +, så kommer en rask vibrering i rattet og en svak "plaprelyd" høres, dette skjer bare når jeg svinger mot venstre. I tillegg kan en klunkelyd høres ved ujevnheter i veien (høres bare ved lav hastighet)(bare på høyre side). Sistnevnte er jeg ganske sikker på er bærearmen med tilhørende kuler og foringer høyre foran som er gåent. Men spørsmålet er: Kan dette komme av det samme, eller er dette to forskjellige komponenter som er gåene? Har sett litt rundt her, men finner ingenting om vibrering og plapring ved svinging, sett at mange merker samme symptomer ved nedbremsing, men jeg hører/merker ingenting da. Synspunkter? Innfallsvinkler? Forslag til hva dette kan dreie seg om? Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Juli 19, 2010 Share Skrevet Juli 19, 2010 en veldig standard ting er jo tårnlågeret så du har sikkert en kombinasjon av mangen utslitte deler hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius1991 Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2010 Støtdempere og tårnlagere er nettopp byttet, holder en knapp ved bærearmen på høyre side, skal se på saken i morgen. Kan stabstagforinger gi sånn lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius1991 Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2010 For å oppdatere de som eventuelt skulle følge med på denne tråden, så kan jeg fortelle at alle ulyder og all risting forsvant ved bytte av bærearmer (inkl. bakre foring) og stabstag (de korte, populært kalt "kyllingbein"). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe34t Skrevet Juli 22, 2010 Share Skrevet Juli 22, 2010 såg akkurat tråden.. har hatt d der mange gang på e36 å d e som regel di bakre foringen som bynne å bli slapp... har faktisk d nu på e91 min... men der merkes d best når eg bremse.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå