Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg kan gjøre for og få mest mulig hk ut av min motor uten og bygge om til turbo...evt er det bare og bygge turbomotor...?

Men vill helst ha det godkjennt uansett hvordan det blir...da jeg har en lang vinter og bygge på...

Skrevet

Masse?

Luftfilter, open LMM, Kvasskam, større dyser, war chip, kraftigere coil, grenrør, sports eksosanlegg tippe rundt 16000.- for alt.

Se http://www.millerperformancecars.com/ca ... egory_id=6

Tanken bak er å tenke seg slik, få luft lettere inn i motoren, tilføre rette mengde bensin/luft, få eksosen lettes ut

tusen slike tråder her på forumet. bare å velge å vrake mods.

Mangen bygger 2,7 liter. portet topp og masse annet.

Og nei det er ikke bare bare å bygge turbo motor. man trenger masse!!

Skrevet

Framfor alt så trenger man ganske brukbare kunnskaper om hvordan en motor fungerer, her er det veldig mye som spiller inn, man må ha riktig kompresjon i forhold til turbotrykk, riktig størrelse på turbo, riktig bensinmengde ++++++

Skrevet

Framfor alt så trenger man ganske brukbare kunnskaper om hvordan en motor fungerer, her er det veldig mye som spiller inn, man må ha riktig kompresjon i forhold til turbotrykk, riktig størrelse på turbo, riktig bensinmengde ++++++

Helt riktig. kunskap, deler, utstyr og ikke mint masse penger.

Noen av bøkende jeg har.

t99m7uqh2wgdxrbzyaqi.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Da blir det ikke mye trimming dessverre. Skal du ha en trimkam i en sugemotor som gir det noen mening er utslippa utenfor på en pkk allerede der. Det greieste er vel å turbolade og søke om godkjenning før du begynner så får du litt effekt.

Skrevet

har lest om en som sugetrimma sin e30 325i her på forumet for noen år tilbake.

Han hadde kosta på med det aller beste, og oppgradert det meste som kunne gjøres..

Når han benka bilen så var tallene såvidt over 170hk! og originalt er det jo 171hk!

Det viser seg bare enten hvor mye hk som forsvinner i årenes løp, eller hvor lite det utgjør å sette på effektanlegg, bytte luftfilter, bytte kam og chippe en gammel bensinbil...

Så om du er ute etter HK, så er det ingen tvil om at du må ty til turbo! Tror du kommer langt om du bare setter igang, og heller spør folk eller her på forum om hjelp om eksakt hva du trenger, og hvordan du skal gjøre det underveis!

Tror du skal få ett helt greit resultat for under 20.000kr!

Skrevet
Når han benka bilen så var tallene såvidt over 170hk! og originalt er det jo 171hk!

Her må man ikke glemme tap i driv verk og evt rulle. kan regne ca 15 til 25 %

Benka min til 173hk på dyno fikk stipulert ca 200 hk på veiven.

Men du har rett i at bensin biler av betydelig alder mistet mange hester, og at suge trim er dyrt som F*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...