|Ole| Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 Igår kveld kl 20.30 fant Birken ut att vi skulle bygge turbo på E30 320`n hass. Så da var det 3 karer som greip tak i bilen og fekk den opp på bukken, dette skulle bli HURTIG prosjekt. Bestemte oss for og ikkje stoppe før vi var ferdig. Så da begynte vi å demontere, borra olje retur i blokka. Brukte eit adapter grenrør som fulgte med bilen som no er mitt ( |Ole| ) prosjekt Turboen eg hadde på var for mykje slark i så Birken hadde fått tak i samme turbo berre med anna eksos hus, så da flytta vi over det som stod på gamle min så vi kunne bruke samme downpipe. Vi starta bilen 05.30 idag tidleg, dvs att vi brukte 7.5-8 timer utenom pauser fra stock E30 til Turbo E30. Da foreløpig uten intercooler. Vi tok en prøvetur, da var det faktisk så kraftig tenningsbank att vi hørte det knitra. Konstanterte med att 95octan og høg komp motor ikkje er spess bra med ladetrykk så vi gjekk å la oss Idag møtte eg opp på verkstedet, vi justerte fordeler ca 10 grader fortenning. Fylte 98 octan, funka som snus, Onsdag blir det bytting til 530 E34 dyser. Da blir det opp med trykket, intercooler er på vei i posten Birken meiner han skal kjøre til motor er blåst, dette er reint herje prosjekt som funker LANGT over det vi hadde trudd Bilder kjem i løpet av natta da eg glømte data kabeln til tlf på verkstedet. Peace out
birken85 Skrevet Juli 19, 2010 Skrevet Juli 19, 2010 spent på hva den holder til hadde nå vært litt kjekt om den holdt ei stund og da allikavel
|Ole| Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Skrevet Juli 19, 2010 spent på hva den holder til hadde nå vært litt kjekt om den holdt ei stund og da allikavel Vi skal nokk få bilen til å gå ei stund Så lenge vi berre montere dyser på onsdag og får montert en intercooler så blir det bra
|Ole| Skrevet Juli 19, 2010 Forfatter Skrevet Juli 19, 2010 Haha, husk på å filme prøveturene nå da Vi har en film allerede men eg ser for meg att det blir ny på Onsdag
|Ole| Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Skrevet Juli 20, 2010 En liten video, dette før justering av tenning og rikeleg med bank http://www.youtube.com/watch?v=rATSWMNumIA
Gravstein Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Får bytta dysene så blir det knall, mate opp trykke litt meir og Gjekk egentlig overaskande godt med så pass lite trykk då
|Ole| Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Skrevet Juli 20, 2010 Får bytta dysene så blir det knall, mate opp trykke litt meir og Gjekk egentlig overaskande godt med så pass lite trykk då Går enda bedre no når vi justerte 10 grader fortenning
Gravstein Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Ja sånn som den sto originalt vart det formykje, blir spennandes med meir bensin og trykk no då
birken85 Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 gravstein: etter ole justerte litt på tenninga blei det mye kulere du må komme og teste det ut:) bilen gjekk dårlig på turen du var med på i forhold:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå