Gå til innhold

Birken85`s E30 b20 Turbo, Godkjenning med turbo info s18


Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt på ein del med denne idag, 2 gir og sladding er null problem på tørra...det er heilt RÅTT med tanke på oppsettet og 0.4 ladding...!!

  • Svar 280
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

For min del ser det ut som sesongen begynner med og få orden på cab`n... skulle ha en luftetur i helga som var, siden det var tørre veier for en gangs skyld...

men da hadde toppakningen bestemt seg for at det fortsatt var vinter, så nå er følgende bestilt til den:strekkbolter, viskosekobling, slipesett, vannpumpe, bensinpumpe, thermostat, oljefilter Castrol olje og siden dette allerede ble en repektabel sum så reiv eg likegodt i noen GT splittere til M3 fronten :P så får vi se om den er litt mer sammarbeidsvillig når den har fått en liten overhaling :P

ser ikke så mørkt på dette siden eg for noen få timer siden startet en m50b25 etter toppakning og topp bytte:P

Har og lakka fargetest til cab`n i dag, bilen er originalt mauritziusblau metallic (sikkert skrivefeil) og har i dag testlakka samme fargen bare med perlemor effekt og synes egentlig dette så ganske greit ut så går nok for den:) skal prøve og få kasta opp et bilde i mårra på jobb siden fargeprøven ligger igjen på blanderommet :P

så ser nå ut som det må bli litt e36 mekk før e30 mekk

er jo tross alt snart cab sesong ;)

så slik starter 2011 sesongen :)

Legger med noen bilder av bilen før den ble parkert for vinteren.. litt kjedelig med slik oppussing med tanke på at eg har kjørt den max 8 timer siden eg kjøpte den, men men bare og finne fram verktøyet:P

qvrgmm7oxbsek5lgyjem.jpg

umsb3ui5ddqkmcwrg2p7.jpg

Skrevet

Når det gjelder e30`n så er den fortida bruksbil men den skal få seg en overhaling med foringer og lakk etterhvert den og.. men er litt på vent siden den må brukes fra a til b hver dag :P

Skrevet
Kjøp deg noen rør og silikon kapp så kan vi snekre på intercooler`n i helga :)

du er over snittet sugen på den cooleren du :P eg og for såvidt men tror eg må kappe i m-tec`n da.. vet ikke hvor sugen eg var på det :P

Skrevet
Har en DÅRLIG M-tech 1 front du kan få i bytte, så kan du kappe så mye du vil. :mrgreen: Grom cab forresten. :)

Har en dårlig en eg og som har vert ic i før som eg skulle sett om eg fant... ligger på låven hos folka mine en plass:P

Bra du likte cab`n btw... gleder meg til og ha den fargen med perlemor effekt :)

Skrevet

Ja ja.. i dag har vert en god dag på verkstedet... har lagt om dekk, begynt og ribbe e36 delebil (litt gjennstår fortsatt)

Har montert M3 front på bilen til broder`n

Og har endelig klart og surre meg til og montere intercooleren på e30`n etter mye misshandling av frontplate og det gjorde jo susen det:)

tilbakeslags lyden blei helt kanon i forhold til ka den var og med litt grei herjing er det god lunk i trykkrøra på turbo sida og iskaldt på innsugs sida.. det er jo flott.... for øyeblikket er bilen uten front for eg må tilpasse litt, med tanke på trykkgata..

Bilder av hele sulamitten kjem i mårra for nå er eg stuptrøtt og orke faktisk ikkje :P

Skrevet

Der var bilde av baby cooleren ja :P er på verkstedet i skrivende stund og skal snart smelle på fronten igjen... må berre pusse ferdig noe merce skraml som skal vere klar til lakk i mårra tidlig :P

Skrevet

Fronten kom på plass i helga etter flittig bruk av stikksag :mrgreen:

Vi nappa av slangen til wg klokka, lada sikker opp mot 0,8-0,9bar, smalt noe vanvittig når vi traff turtall sperra !

bbl målte afr til 17, hehe :lol:

Neste steg blir sikkert større turbo og mer bensin, iform av tilleggsdyse og en eller annen form for trykkvakt\bryter :)

Skrevet

Var jammen kjekt å kjøyre turbo E30 igjen :P

Takker Birken :D

edit: få ut film :P

Skrevet
Var jammen kjekt å kjøyre turbo E30 igjen :P

Takker Birken :D

edit: få ut film :P

Aldri feil og kjøre e30 turbo:P

Lurer jo nå på nybygg av motor 2,5 (2,7)

men er en smule usikker på om eg skal bygge rett i coupe`n eller om eg skal ha den i 4 dørs`n først mtp at coupe`n er litt mer langtids prosjekt :P

Skrevet

Aldri feil og kjøre e30 turbo:P

Lurer jo nå på nybygg av motor 2,5 (2,7)

men er en smule usikker på om eg skal bygge rett i coupe`n eller om eg skal ha den i 4 dørs`n først mtp at coupe`n er litt mer langtids prosjekt :P

Berre å bygge motor, tar berre ein halv dag å bytte motor uansett så kva slags bil du vil ha den i finne du ut av etterkvart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...