|Ole| Skrevet April 10, 2011 Forfatter Skrevet April 10, 2011 Satt på ein del med denne idag, 2 gir og sladding er null problem på tørra...det er heilt RÅTT med tanke på oppsettet og 0.4 ladding...!!
birken85 Skrevet April 14, 2011 Skrevet April 14, 2011 For min del ser det ut som sesongen begynner med og få orden på cab`n... skulle ha en luftetur i helga som var, siden det var tørre veier for en gangs skyld... men da hadde toppakningen bestemt seg for at det fortsatt var vinter, så nå er følgende bestilt til den:strekkbolter, viskosekobling, slipesett, vannpumpe, bensinpumpe, thermostat, oljefilter Castrol olje og siden dette allerede ble en repektabel sum så reiv eg likegodt i noen GT splittere til M3 fronten så får vi se om den er litt mer sammarbeidsvillig når den har fått en liten overhaling ser ikke så mørkt på dette siden eg for noen få timer siden startet en m50b25 etter toppakning og topp bytte:P Har og lakka fargetest til cab`n i dag, bilen er originalt mauritziusblau metallic (sikkert skrivefeil) og har i dag testlakka samme fargen bare med perlemor effekt og synes egentlig dette så ganske greit ut så går nok for den:) skal prøve og få kasta opp et bilde i mårra på jobb siden fargeprøven ligger igjen på blanderommet så ser nå ut som det må bli litt e36 mekk før e30 mekk er jo tross alt snart cab sesong så slik starter 2011 sesongen Legger med noen bilder av bilen før den ble parkert for vinteren.. litt kjedelig med slik oppussing med tanke på at eg har kjørt den max 8 timer siden eg kjøpte den, men men bare og finne fram verktøyet:P
birken85 Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Når det gjelder e30`n så er den fortida bruksbil men den skal få seg en overhaling med foringer og lakk etterhvert den og.. men er litt på vent siden den må brukes fra a til b hver dag
Gravstein Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Kjøp deg noen rør og silikon kapp så kan vi snekre på intercooler`n i helga
birken85 Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Kjøp deg noen rør og silikon kapp så kan vi snekre på intercooler`n i helga du er over snittet sugen på den cooleren du eg og for såvidt men tror eg må kappe i m-tec`n da.. vet ikke hvor sugen eg var på det
Gravstein Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Da får vi heller lage plass på en annen måte Vist er eg sugen, alt av kjøling hjelper på den tassen der
winchester Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Har en DÅRLIG M-tech 1 front du kan få i bytte, så kan du kappe så mye du vil. Grom cab forresten.
birken85 Skrevet April 15, 2011 Skrevet April 15, 2011 Har en DÅRLIG M-tech 1 front du kan få i bytte, så kan du kappe så mye du vil. Grom cab forresten. Har en dårlig en eg og som har vert ic i før som eg skulle sett om eg fant... ligger på låven hos folka mine en plass:P Bra du likte cab`n btw... gleder meg til og ha den fargen med perlemor effekt
birken85 Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Ja ja.. i dag har vert en god dag på verkstedet... har lagt om dekk, begynt og ribbe e36 delebil (litt gjennstår fortsatt) Har montert M3 front på bilen til broder`n Og har endelig klart og surre meg til og montere intercooleren på e30`n etter mye misshandling av frontplate og det gjorde jo susen det:) tilbakeslags lyden blei helt kanon i forhold til ka den var og med litt grei herjing er det god lunk i trykkrøra på turbo sida og iskaldt på innsugs sida.. det er jo flott.... for øyeblikket er bilen uten front for eg må tilpasse litt, med tanke på trykkgata.. Bilder av hele sulamitten kjem i mårra for nå er eg stuptrøtt og orke faktisk ikkje
Gravstein Skrevet April 22, 2011 Skrevet April 22, 2011 Smeller på med noen bilder eg tok av prosessen. Detter vertfall ikkje av med det første
birken85 Skrevet April 23, 2011 Skrevet April 23, 2011 Der var bilde av baby cooleren ja er på verkstedet i skrivende stund og skal snart smelle på fronten igjen... må berre pusse ferdig noe merce skraml som skal vere klar til lakk i mårra tidlig
Gravstein Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Fronten kom på plass i helga etter flittig bruk av stikksag Vi nappa av slangen til wg klokka, lada sikker opp mot 0,8-0,9bar, smalt noe vanvittig når vi traff turtall sperra ! bbl målte afr til 17, hehe Neste steg blir sikkert større turbo og mer bensin, iform av tilleggsdyse og en eller annen form for trykkvakt\bryter
|Ole| Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Var jammen kjekt å kjøyre turbo E30 igjen Takker Birken edit: få ut film
birken85 Skrevet April 26, 2011 Skrevet April 26, 2011 Var jammen kjekt å kjøyre turbo E30 igjen Takker Birken edit: få ut film Aldri feil og kjøre e30 turbo:P Lurer jo nå på nybygg av motor 2,5 (2,7) men er en smule usikker på om eg skal bygge rett i coupe`n eller om eg skal ha den i 4 dørs`n først mtp at coupe`n er litt mer langtids prosjekt
|Ole| Skrevet April 26, 2011 Forfatter Skrevet April 26, 2011 Aldri feil og kjøre e30 turbo:P Lurer jo nå på nybygg av motor 2,5 (2,7) men er en smule usikker på om eg skal bygge rett i coupe`n eller om eg skal ha den i 4 dørs`n først mtp at coupe`n er litt mer langtids prosjekt Berre å bygge motor, tar berre ein halv dag å bytte motor uansett så kva slags bil du vil ha den i finne du ut av etterkvart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå