fredriko Skrevet Juli 20, 2010 Share Skrevet Juli 20, 2010 Hei jeg har to spørsmål som jeg trenger noen gode svar på bil: 1994mod e34 540ia touring 270.000km sp1: Nå "knurrer" girkassa mi en god del når den står i revers, jeg vet det er de plastkulene i ventilhuset som sikkert er problemet til dette, men kan jeg redde girkassa med og skifte de nå, eller har det gått for langt når først den begynner å "knurre" ? sp2: Hvis jeg kjøper en brukt automatkasse fra foreks koed.dk, så har jeg ingen garanti for hvor lenge den vil vare før den begynner og oppføre seg likt som min automatkasse, er det da lurt og bytte de plastkulene med en gang før jeg monterer den "nye" kassa. så skal jeg være skånet for problemet i fremtiden? : Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2010 ingen som kan svare på dette ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet Juli 31, 2010 Share Skrevet Juli 31, 2010 Fikk knurring i samme girkassa jeg og(E38 740), og dagen etter låste utgående lager seg i girkassa. Holder på å skifte lager og olje nå, men ser usedvanelig tørt ut baki lagerhuset, ikke godt å si om lageret får smurning i det hele tatt.. Kan jo være det som skjer med din og i verste fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 31, 2010 Ja det kan jo være det, er fristet til og bygge om til manuell nå, men det er mye jobb Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet August 18, 2010 Forfatter Share Skrevet August 18, 2010 Fikk knurring i samme girkassa jeg og(E38 740), og dagen etter låste utgående lager seg i girkassa. Holder på å skifte lager og olje nå, men ser usedvanelig tørt ut baki lagerhuset, ikke godt å si om lageret får smurning i det hele tatt.. Kan jo være det som skjer med din og i verste fall. Hvordan ble kassa etter du skiftet lageret ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Skrevet August 18, 2010 Share Skrevet August 18, 2010 Fikk knurring i samme girkassa jeg og(E38 740), og dagen etter låste utgående lager seg i girkassa. Holder på å skifte lager og olje nå, men ser usedvanelig tørt ut baki lagerhuset, ikke godt å si om lageret får smurning i det hele tatt.. Kan jo være det som skjer med din og i verste fall. Hvordan ble kassa etter du skiftet lageret ? Ble bra igjen den. Må bare få flushet gjennom et par ganger med olje for å få den ren innvendig igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet August 26, 2010 Forfatter Share Skrevet August 26, 2010 Her er en liten filmsnutt jeg har tatt for at dere kan lettere skjønne hva jeg mener, en hører ikke "knurre" lydene så godt på filmen men de er 10x sterkere i virkeligheten. Det rister noe voldsomt i bilen når den står i revers og når jeg bremser på gira Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet September 6, 2010 Forfatter Share Skrevet September 6, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Oktober 25, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2010 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredriko Skrevet Oktober 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 29, 2010 ingen så vet hva dette kan være? lager "knurre" lyder når jeg bremser på gir også :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 må nok skifte girkasse eller få den overhalt. Ring overhalingsverksted for girkasser eller noe å hør deg litt frem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå