BMW324TDa Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Nå har eg søkt og googlet og hva-f***-som-helst for å slippe å spørre om ting som er blitt spurt om før, men nå gir eg litt opp. Resetting av oljeservicelys skal i følge den store verdsveven her foregå på følgende måte: - Tenning på hakk to (da alt lys i dashboard lyser og varmeapparat starter og alt der) - Ledning ned i pin 7 i servicekontakt og så til jord i 3-4 sekund - Ledning ut igjen - Tenning av. Da skal eg kunne se alle grønne søylene og ingen tekst i displayet i stedet for gul og rød søyle og teksten "oilservice" i ca 3-5 sek etter eg starter bilen. Dette får eg ikke til på min bil. Hvorfor?? Bilen er en 1997 E36 cab med 20 pins plugg. Takker for all hjelp.
BMW324TDa Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Skrevet Juli 20, 2010 Det ser eg ikke for meg.. Uten at eg kan garantere dette 100%.
Ballder Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Prøv og koble pin 7 til jord permanent, og deretter på med tenning, så mener jeg lampene switcher til 5 grønne etter en stund om jeg ikke husker feil. Eller hold den til jord lenger. Husker ikke helt hvordan jeg gjorde det på gamle cab,n. Men mener med sikkerhet at jeg gjorde det slik eller slik. Hehe.
bmwmann24 Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Hei. Bruk en prøvelampe i pin 7. Verkstedfolk bruker også dette. prøvelampa ska stå inne i 20 sekunder. Det er litt mer som ska gjøres husker jeg men, Jeg har framgangsmåte for dette hjemme, er på jobb i 1 uke enda, men kan sende deg på mail når jeg er hjemme. Ska mene jeg har nullstillingspapirer for led-service og oljeservice.
bmwmann24 Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 om man bruker ledninger, så må man ha den ene ledningsenden i det nederste hullet å den andre i pin 7. Altså kl. 06.00 og 09.00(pin7) husker bare ikke helt framgangsmåten. tror det var: 1.tenning på i 20 sek (prøvelampa i pin 7) 2.slå av tenning vent i 5 sek eller no. 3. tenning på igjen i 15 sek? kan legge ut papirene så alle får se:)
Joher Skrevet Juli 24, 2010 Skrevet Juli 24, 2010 Kunne du oppdatert litt? Er ingen plugg der du sier nederst (kl6)? Prøvd alle måter, noen som har en som garantert virker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå