themaddog Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Hei! For en stund siden chippet jeg min 320D 04 mod. Det funket fjell og jeg var stor fornøyd! Bortsett fra at det kom en del svartrøyk da jeg klampa flat fjøla. Dette løste jeg etter en stund med og sette inn et sportsluftfilter/ K&N filter. Kjøpt på GS. Da kom svartrøyken bort. Men en liten uke etter eller noe, så virker det som jeg mister turbotrykk når jeg gir full gass. Bilen liksom skyter avgårde. Så "lugger" den før den skyter av gårde igjen. Noen som vet hva dette kan være?
Bmw325turbo Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Min å lugget litt, men etter jeg rengjorde egr ventilen ble den bra.
Gjest Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 egr/innsug lmm min gjetning. sjekk feilminnet, evt kjør bilen og overvåk verdiene når problemet oppstår.
themaddog Skrevet Juli 20, 2010 Forfatter Skrevet Juli 20, 2010 Egr ventil? Er nesten helt blank på motor osv, såå Hosdan renser jeg så denne? Og og kjøre diagnose, da må jeg vel inn på verksted?
Skrotenisse Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Om du er helt blank, jo du må av med toppen...
themaddog Skrevet Juli 21, 2010 Forfatter Skrevet Juli 21, 2010 Noen som kan fortelle meg mer konkret hva jeg skal gjøre? Hva er lmm? (Luftmengdemåler?) Hva er egr-ventil? Hvordan renser jeg den? Hvor sitter den? Takker for alle svar:)
Bmw325turbo Skrevet Juli 21, 2010 Skrevet Juli 21, 2010 Noen som kan fortelle meg mer konkret hva jeg skal gjøre? Hva er lmm? (Luftmengdemåler?) Hva er egr-ventil? Hvordan renser jeg den? Hvor sitter den? Takker for alle svar:) Det er del nr 14 http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/22711.gif Lett å se den når du tar av noen deksel. Bare ta den av og rengjør den skikkelig.
themaddog Skrevet Juli 22, 2010 Forfatter Skrevet Juli 22, 2010 Vel, renset EGR ventilen i går, ble litt bedre, men ikke bra. Bilen mister fortsatt turbotrykk når jeg gir bånn fjøl. Noen ide på hva annet det kan være?
dunderdo Skrevet August 7, 2010 Skrevet August 7, 2010 Det er KNfilteret som har ødelagt lmm din. Det filteret er trekt i olje. Det tåler ikke de ømfintelige lmm i dieselene til bmw (M47og M51) Jeg byttet mange lmm før jeg skjønte att det var filteret....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå