Gå til innhold

Skurring/during i høytalere


Anbefalte innlegg

Jeg koblet opp anlegget i bilen min her en dag etter at det har vært frakoblet i lengre tid, men nå har det kommet en ganske kraftig skurring i alle høyttalere.

Når jeg kobler fra spiller og starter opp forsterker er det ingenting.. men så fort jeg kobler til signalkablene til spillern og slår den på så kommer skurringen i alle høyttalerne, den er konstant uansett volum.

virker som at det er selve spilleren som sender ut disse forstyrrelsene gjennom signalkablene.

har brukt spilleren i en annen bil og der fungerer den, har ikke noe forrstyrrelser der, men bruker da bare signalkablene til selve suben og spilleren driver resten av høyttalerne.

need help [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk etter skruer som henger fast i magnetene på høytalerene, hadde en kamerat som hadde det, og da fikk han fet turbo lyd i bilen (ut av høytaleren såklart) :)

er nok ikke det som er problemet da alle høytalere har samme lyden konstant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brent jordinngs bane i cd spillern eller dårlig jording..

prøvde med annen spiller no, å d fungerte.. så det virker som at det er problemer med selve signalutgangene på spillern min, for alle de orginale høytaler utgangene fungerer på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert brent jordingsbana på spilleren. (jordingen til signalutgangene)

So er det greit å finne ut grunnen til dette.

Dårligt jording kan være ein grunn. (fikses før neste spiller blir øydelagt!)

Ein annen grunn kan væra at du har kobla anlegg med strøm på. (dette er fyfy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sikkert brent jordingsbana på spilleren. (jordingen til signalutgangene)

So er det greit å finne ut grunnen til dette.

Dårligt jording kan være ein grunn. (fikses før neste spiller blir øydelagt!)

Ein annen grunn kan væra at du har kobla anlegg med strøm på. (dette er fyfy)

trur nok den derre derre siste setninga matcha ganske bra du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom borti jord med en signalkabel tidligere, å da kom det nøyaktig samme forstyrrelsan som spillern min gir.. så det er nok den jordingsbana på spillern som er brent ja... er det mulig å skifte denne selv, eller er det trasig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Pioneer DEH P9800BT. Så da er det vel en god mulighet for at jeg har en sånn sikring?

prøvde å ta av dekselet på spilleren i går, men klarte ikke å se noe feil. så ikke enkelt ut å ta ut printkortet på denne spilleren.. lodding kan jeg, bare jeg får det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke noen signalkabler som krysser strømkabelen noen steder da? eller ligger nærmt strømkabel? da får du "turbolyden"

har også problermer med dynamostøy, men det er ikke det som forårsaker denne ulyden siden der er konstant uansett.. har satt inn en annen spiller nå midlertidig.. og den fungerer bortsett fra en god del dynamostøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...