Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok igjen en lastebil med en søppelcontainer bakpå på E18 for noen dager siden, og etter kort tid bak ham kom noe susende i frontruta mi. Fikk en stor sprekk i synsfeltet, og ruta må derfor skiftes. Uvisst hva objektet var og om det kom fra plan eller hjul.

Jeg vet at jeg kan ta det på forsikringen min, men spørsmålet er altså mer juridisk, kan det heller gå på lastebilens ansvarsforsikring?

Skrevet

tror du da må kunne bevise at det kom noe ifra den som traff deg..

Skrevet

Jeg tror at hvis det ikke har falt noe av lasten hans, er det vanskelig å bevise noe som helst...med mindre du filmet hendelsen :)

Hvis ikke kunne jo hvem som helst kreve at du eller jeg erstattet ruta til han som lå bak deg, når han har hatt sprekk i ruta i lengre tid f.eks og vil skylde på noen andre..

Skrevet

Her er du nok ansvarlig selv Gunnar, hvis noe ramler av bilen forran og treffer ruta di og du kan bevise dette så har du muligens en mulighet hvis du kontakter firmaet som eier bilen, er det derimot sprut fra dekka på bilen forran så kommer du ingen vei dessverre

Skrevet

Her i dette tilfellet, fra E-con / Eriksen Container i Hof, var det bare "spydigheter" å få dessverre. Krevde ingenting av de, ville bare høre hva de tenkte om saken. Det var da jeg lagde denne tråden her, litt på f-en i håp om at en kunne ha noe å stille med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...